نژاد جهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور به دلیل آنکه ردیف بودجه ملی برای آن تعریف نشده است و در شرایط کنونی نیز اخذ بودجه برای آن از توان شهرستان خارج بود، با همت استاندار آذربایجان غربی و مسوولان شهرهای سردشت و بوکان به صورت جاده روستایی و خاکی بهسازی شد.
وی با بیان اینکه محور سردشت به بوکان یکی از طرح های حساس استانی است، گفت: از محل بودجه این شهرستان 10 میلیارد ریال اعتبار و از محل بودجه شهرستان بوکان نیز پنج میلیارد ریال برای تکمیل این طرح پیش بینی شده است.
جهانی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متعهد شده است که پس از زیرسازی و اتمام ساخت پل های مسیر، عملیات آسفالت آن را آغاز کند.
وی بهبود وضعیت این جاده را یک مطالبه همگانی و از ضرورت های توسعه 2 شهرستان سردشت و بوکان عنوان کرد و گفت: این 2 شهرستان هم اکنون از راه خاکی روستایی گندمان سردشت با هم امکان ارتباط دارند و بهره برداری از این محور نقش مهم در کاهش هزینه های تردد و مصرف سوخت ایفا می کند.
ارتباط شهرهای سردشت و بوکان هم اکنون از طریق محور سردشت - بانه - سقز - بوکان یا از طریق محور سردشت - مهاباد - بوکان صورت می پذیرد.
جهانی همچنین با اشاره به ساماندهی پلیس راه این شهرستان نیز گفت: پلیس راه سردشت در موقعیت بین جاده ای قرار نگرفته است به همین خاطر مشاوران راهداری با همکاری پلیس راهور در حال ارزیابی محل از لحاظ ترافیکی، محل توقف خودروها، طراحی هندسی مناسب، قابلیت استفاده برای عموم، نظارت درست پلیس بر ترافیک و در نظر گرفتن تبلیغات محیطی هستند.
جهانی اضافه کرد: طرح ساماندهی پلیس راه سردشت به عنوان پروژه جدید مطرح نبوده و در کمیته برنامه ریزی هم در کنار استفاده از ظرفیت شهرداری های شهرستان مبلغ 2 میلیارد ریال برای آن تخصیص پیدا کرده است.
وی درباره راه روستایی میرآباد به ساوان و دولتو نیز گفت: برای بهسازی و آسفالت این مسیر پیگیری های لازم استانی و کشوری صورت گرفته و با تحقق آن علاوه بر تقویت گردشگری در این منطقه به دسترسی به بخش زیادی از روستاهای بخش وزینه کمک می شود.
وی افزود: عملیات بهسازی و شن ریزی این مسیر به طول 13 کیلومتر با اعتبار 20 میلیارد ریال در فصل عمرانی جدید شروع می شود و جزو تعهدات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، سردشت دارای 642 کیلومتر راه شامل 542 کیلومتر راه روستایی و 100 کیلومتر راه بین شهری بوده که از این میزان 209 کیلومتر آسفالت و 433 کیلومتر شوسه و خاکی است؛ سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.