به گزارش ایرنا، سرگرد عباس محمدی روز چهارشنبه در نشست تخصصی آموزش امداد هوایی که به منظور فعالیت و ارایه خدمات اورژانس هوایی با حضور نیروهای امدادی و خدمات رسان در تکاب برگزار شد، افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، تا شعاع 150 کیلومتر هوایی، تحت پوشش اورژانس هوایی استان زنجان قرار دارد و تکاب نیز در این محدوده ارایه خدمات قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه خدمات اورژانس هوایی با تمهیدات ویژه در این شهرستان راه اندازی شده است، اضافه کرد: بالگرد مجهز اورژانس هوایی زنجان با ظرفیت حمل و جابجایی 6 مصدوم و بیمار اورژانسی به صورت برانکاردی آماده ارایه خدمات است.
وی بیان کرد: مسافت رفت و برگشت بالگرد اورژانس هوایی از زنجان به تکاب 80 دقیقه است و به این منظور باید باند فرود و پد پرواز بالگرد و استقرار آمبولانس اورژانس در تکاب همواره مجهز، آماده و در دسترس باشد.
سرگرد محمدی ادامه داد: خدمات اورژانس هوایی به بیماران بدحال، مصدومان تصادف های شدید و قطع عضو و تصادف های با تعداد مصدومان زیاد در مواقعی که به علت سخت گذر بودن مسیر به اعزام فوری بیمار نیاز باشد، ارایه خواهد شد.
رییس مرکز ایمنی پرواز هوانیروز زنجان اضافه کرد: این نیرو ماهانه 10 پرواز اورژانسی در سطح شهرستان های این استان انجام می دهد و از این به بعد تکاب نیز به ماموریت های اورژانس هوایی و هوانیروز زنجان اضافه می شود.
فرماندار تکاب نیز در این نشست گفت: راه اندازی اورژانس هوایی نقطه عطف ارایه خدمات درمانی در این شهرستان است و تمهیدات و زیرساخت های ویژه ای برای فعالیت آن درنظر گرفته شده است.
علی مکرمی با بیان اینکه با راه اندازی اورژانس هوایی بهترین و مطلوب ترین خدمات به بیماران اورژانسی در کمترین زمان ممکن توسط نیروهای متخصص هوانیروز و اورژانس زنجان و مرکز فوریت های پزشکی تکاب ارایه می شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و برفگیر بودن جاده های تکاب، راه اندازی اورژانس هوایی برای انتقال و اعزام به موقع بیماران و مصدومان به زنجان از نیازهای مهم بخش درمان این شهرستان بود.
مکرمی گفت: راه اندازی اورژانس هوایی، فرصت ویژه ای برای ارتقای سطح ارایه خدمات درمانی به بیماران در تکاب فراهم کرده و در چند هفته اخیر زیرساخت های لازم، سوخت مورد نیاز و هماهنگی نیروهای امدادی و خدمات رسان دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب مهیا و آماده شده است.
فرماندار تکاب گفت: پنج نقطه از شهرستان در مناطق مایین بلاغ، تخت سلیمان، سبیل، ایران خواه و محدوده بیمارستان جدید برای سایت فرود و پرواز بالگرد اورژانس هوایی در نظر گرفته شده که در حال بررسی بیشتر است.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای جاده های سخت گذر است که با توجه به فاصله 330 کیلومتری این شهرستان با ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی، انتقال و اعزام بیماران اورژانسی برای دریافت خدمات درمانی مجهز به صورت زمینی مدت زمان زیادی را طلب می کند.
تکاب در فاصله 230 کیلومتری زنجان واقع شده و با توجه به وضعیت مطلوب تر راه های دسترسی تکاب و زنجان هم اینک نیز بسیاری از
شهروندان برای انجام امور درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.