سعید موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت و کمک به جلوگیری از آلودگی هوا در حال حاضر در 32 جایگاه تحت پوشش این منطقه (شامل شهرهای مرکزی و شمال استان ) نفت گاز یورو 5 توزیع می شود.
وی ادامه داد: در راستای تفاهم نامه بین معاونت محیط زیست انسانی سازمان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، کارشناسان معاونت نظارت و پایش این اداره کل با هماهنگی شرکت پخش فرآورده های نفتی به صورت سرزده از جایگاه ها بازدید می کنند.
وی بیان کرد: این بازدیدها در راستای نمونه برداری از سوخت های توزیعی انجام شده و نمونه ها جهت آنالیز به آزمایشگاه تعیین میزان گوگرد ارسال می شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: 17 درصد سهم نفت گاز بخش حمل و نقل نفت گاز معمولی بوده و بیشتر مربوط به مسیرهای کم تردد است.
وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در صدد است با همکاری و حمایت مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارومیه در جایگاه های باقیمانده نفت گاز یورو 5 عرضه شود.
موسوی گفت: توزیع این نوع نفت گاز با استاندارد یورو 5 نسبت به سایر استانداردهای قبلی، از ارزش حرارتی بالاتر و آلایندگی زیست محیطی بسیار کمتر به دلیل سولفور کمتر برخوردار است.
به گزاش ایرنا، از مزایای این نوع سوخت، کاهش آلایندگی هوا به دلیل کاهش گوگرد موجود در این سوخت، افزایش کیفیت سوخت در خودروها، جلوگیری از خوردگی و فرسودگی زودهنگام قطعات داخلی ادوات نفت‌گازسوز و همچنین افزایش طول عمر میانگین ناوگان حمل‌ونقل سنگین است.
تردد خودروهای فرسوده و دود ناشی از آنها یکی از مهمترین علل آلودگی هوای ارومیه به ویژه در فصل زمستان است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.