معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اذربایجان غربی بر لزوم اجتماعی سازی عرصه سلامت بعنوان مهمترین گام در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جلال غفارزاده در نخستین مجمع سلامت شهرستان سلماس که باحضور مسئولین استانی و شهرستانی و جامعه پزشکی و خیرین و سلامت این شهرستان برگزار شد، گفت: طرح تحول سلامت در کشور توانست اثرات بسیار خوبی در ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشد .

غفارزاده بیان کرد: قبل از طرح تحول سلامت وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان رضایت بخش نبود و امکانات و شرایط موجود پاسخگوی نیاز شهروندان نبود ولی با آغاز طرح تحول سلامت، شاخص های بهداشتی و درمانی استان بهبود یافت .

وی افزود: ایجاد دسترسی توام با عدالت مردم به انواع خدمات بهداشتی و پزشکی در اقصی نقاط کشور از جمله اهداف مهم این طرح است .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اذربایجان غربی تصریح کرد: اجتماعی سازی عرصه سلامت و استفاده از ظرفیتهای مردمی مهمترین نقش در ارتقای سلامت جامعه و افزایش شاخص امید به زندگی در بین مردم را دارد.

غفارزاده اظهار کرد: نباید فقط به حوزه درمان توجه داشته باشیم؛ بلکه باید در حوزه پیشگیری و اگاهی سازی بیماری هایی همچون دیابت و فشارخون و بیماریهای قلبی اقدامات جدی انجام دهیم .

وی تصریح کرد: باید با آگاهسازی، فرهنگسازی و آموزش به مردم از بیمارشدن آنان جلوگیری کنیم که این کار هزینه کمتری هم بر روی دوش دولت و هم مردم خواهد داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.