امیرعباس جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح زمستانی از 22 آذرماه سالجاری شروع شده و تا 20 فرودین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: از مجموع این تعداد پایگاه های فعال سطح استان 68 پایگاه شامل راهدارخانه و 22 پایگاه نیز شامل پایگاه های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر هستند که به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به فعالیت سامانه 141 در استان نیز افزود: توجه به اطلاعیه های این سامانه از سوی مردم نقش بسیار مهمی در ایجاد سفری ایمن و جلوگیری از انسداد محورها و آگاهی بخشی به کاربران جاده ای ایفا می کند.
جعفری از آغاز فعالیت طرح زمستانی پلیس راه در سطح استان نیز خبر داد و اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس راه با هدف کاهش سوانح رانندگی فصل زمستان در جاده های آذربایجان غربی آغاز شده است و تا اواخر اسفندماه امسال ادامه دارد.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: نیروهای پلیس در گردنه های برف گیر و نقاط حادثه خیز جاده ای استقرار پیدا می کنند تا ضمن بررسی حوادث احتمالی نقش بازدارندگی را نیز ایفا کنند.
وی از وجود 17 گردنه برف گیر در استان خبر داد و اضافه کرد: در اکثر مواقع این گردنه ها در فصل زمستان دچار یخبندان شده و برفگیر هستند که رانندگان باید هنگام تردد در این گردنه ها به نکات ایمنی توجه لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از استان های سردسیر کشور به شمار می رود و حدود پنج ماه از سال را ماه های سرد تشکیل می دهند.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.