امیر یدبیضا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تماس تلفنی از روستای دورافتاده 'زینهار کندی' از توابع این شهرستان با شبکه بهداشت و درمان مبنی بر مسدود بودن مسیر دسترسی یک پیرمرد 75 ساله اهل این روستا از محل خانه خود تا جاده، یکی از راهداران با یک دستگاه خودرو پیکاپ به این روستا مراجعه کرد.
وی با بیان اینکه این بیمار کلیوی قصد داشت برای انجام درمان دیالیز خود به بیمارستان شهدای تکاب مراجعه کند اما بارش برف مانع از تردد وی شده بود، ادامه داد: خودرو راهداری نیز قادر به تردد در مسیر سخت خانه این پیرمرد روستایی نشد و از این رو 'مجتبی ویسی' از راهداران تکابی با تلاش بی وقفه این بیمار را از منزل مسکونی تا جاده بیش از 300 متر روی کول خود حمل کرده و سپس با خودرو وی را به بیمارستان شهدای تکاب رساند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بیان کرد: این پیرمرد روستایی زمانی در میان برف و مسیر سخت گذر روستایی گرفتار شده بود که وقت انجام درمان دیالیز وی بود و این راهدار با سرعت عمل و تلاش به موقع و با پای پیاده امکان رسیدن بیمار دیالیزی به بیمارستان را فراهم کرد.
ید بیضا گفت: در سه روز گذشته راهداران این شهرستان مسیر دسترسی روستاهای تکاب از میان برف و کولاک را به منظور انتقال پنج مادر بیمار از مناطق دورافتاده و سخت گذر را بازگشایی و برف روبی و این مادران را با همکاری نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر به موقع روانه بیمارستان کرده اند.
به گزارش ایرنا تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای زمستان های سخت و طاقت فرساست.
این شهرستان 100 روستا دارد که راه دسترسی بیشتر آنها سخت گذر و برفگیر است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.