به گزارش ایرنا، علی مکرمی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در تکاب افزود: دانشجویان و روحانیون در فرآیند نهضت امام خمینی (ره) همواره مکمل یکدیگر بوده و همانند 2 بال توانمند موجب رشد و تعالی انقلاب اسلامی هستند.
وی بیان کرد: اقتدار ایران اسلامی در 40 سال گذشته برخاسته از انسجام و اتحاد اقشار و سطوح مختلف جامعه است و وحدت حوزه و دانشگاه یکی از بارزترین نمونه های همبستگی و اتحاد در کشور به شمار می رود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح ادامه داد: اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه یک نگاه مترقی است که با هوشمندی امام راحل (ره) و تلاش های شهید مفتح به بار نشست.
فرماندار تکاب اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که در چهار دهه از عمر خود همواره موجب توسعه و تعالی این 2 نهاد و افزایش توان علمی کشور شده است.
مکرمی گفت: دشمنان نظام همواره تلاش کرده اند وحدت میان حوزه و دانشگاه را مخدوش کرده و از بین ببرند اما با تدابیر رهبر انقلاب و هوشیاری دانشجویان و طلاب، این 2 نهاد به عنوان 'ید واحده' در پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کرده اند.
امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حفظ وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در عصر حاضر که انقلاب اسلامی همواره مورد هجمه و حمله فرهنگی و عقیدتی قرار گرفته حوزه و دانشگاه با یک هدف مشترک می توانند کشور را به سمت پیشرفت روزافزون هدایت کنند.
حجت الاسلام عیسی برادری بیان کرد: حوزه و دانشگاه باید به سمتی سوق داده شوند که وحدت آنها ضمن تامین نیازهای مادی و معنوی جامعه، رشد و تعالی کشور را به ارمغان آورد.
وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه بسترساز توسعه علمی و پژوهشی با رویکرد توجه به آموزه های دینی و معنویات شده است.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتم آذرماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم اینک حوزه علمیه رسول اکرم (ص)، حوزه علمیه خواهران و 3 واحد دانشگاهی از جمله دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی و مرکز جامع علمی- کاربردی در این شهرستان فعالیت می کنند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.