به گزارش ایرنا، معاون امور اجتماعی شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح این کانون که با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد، گفت: با استقرار کانون سلامت محلات در این شهرستان به ‌ویژه در محلات کم‌ برخوردار، مشارکت مردم برای ارتقای سلامت جامعه افزایش می‌یابد.
قاسم امینی افزود: این کانون سلامت محله در قالب کارگروه هایی با عناوین دانشجو، جوانان، ورزشکاران، هیات های مذهبی، محیط زیست و تحکیم بنیان خانواده فعالیت می کند.
وی ارتقای سلامت و بهداشت را از اهداف اصلی این کانون ها عنوان کرد و ادامه داد: راه‌اندازی کانون سلامت محلات یکی از اقداماتی است که می‌توان با همکاری مردم در راستای ارتقای سلامت فرد و خود مراقبتی خانواده، محله و جامعه‌ انجام داد.
وی اضافه کرد: پیش بینی شده است این کانون ها با همکاری شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و زیر نظر فرمانداری در همه مناطق مهاباد راه اندازی شود.
معاون امور اجتماعی شبکه بهداشت و درمان مهاباد راه اندازی کانون های سلامت را در راستای کاهش هزینه های درمانی و گام نهادن در حوزه پیشگیری با مشارکت مردمی موثر دانست.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، 65 خانه بهداشت، 9 مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از 200 مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.