محمد محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زمان ارسال آثار به این جشنواره به پایان رسیده است، اظهار داشت: 700 اثر از کاریکاتوریست های 25 استان ایران و کشور عراق تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی اضافه کرد: برای حضور در دهمین جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان، 170 نفر آثار خود را به جشنواره ارسال کردند که 20 تا 30 نفر از آنها از چهره های مطرح کشوری در زمینه کاریکاتور هستند .
وی با بیان اینکه از اکثر نقاط کشور شرکت کننده در این دوره از جشنواره وجود دارد از اطلاع رسانی به موقع خبرنگار ایرنا در انعکاس رویدادهای آن در این شهرستان قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه 28 اثر از کاریکاتوریست های عراقی نیز برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است، گفت: آثار ارسال شده اغلب از هنرمندان شهرهای سلیمانیه، اربیل، دهوک، کرکوک و حلبچه هستند.
دبیر دهمین جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان اظهار داشت: این جشنواره در 2 بخش موضوعی و آزاد برگزار می شود که بخش موضوعی در محور تکریم ارباب رجوع، تفکیک از مبدا پسماند، حقوق شهروندی و حاشیه نشینی است.
به گزارش ایرنا جشنواره کاریکاتور بوکان ابتدا در سال 1382 به صورت استانی کار خود را شروع کرد و در سال 1383 با حضور شهرهای شمال غرب کشور و در سال 1391 به صورت سراسری و با حضور استان های مختلف کشور در این شهرستان برگزار شد.
برگزاری این جشنواره از سال 1391 تاکنون متوقف شده بود تا اینکه امسال با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و فرمانداری بوکان توسط اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان دوباره برگزار می شود.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و یکی از قطب های مهم کاریکاتور در غرب کشور به شمار می رود.
کاریکاتور هنرِ ارایه تصاویر اشخاص یا اشیاست که در آن صفات و ویژگی های بارز فرد یا شی به صورت اغراق آمیز، مضحک و غیرطبیعی به تصویر کشیده می شود.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.