به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری عصر روز سه شنبه در جلسه شورای عشایری آذربایجان غربی افزود: این مبلغ باید برای توسعه مناطق عشایر نشین هزینه شود و دستگاه های اجرایی موظف هستند بر اجرای امور نظارت داشته باشند.
وی ادامه داد: تقویت عشایر، رونق تولیدات، بهبود سطح رفاه و گسترش فعالیت های این قشر از اولویت های دولت و مسوولان استانی و کشوری است.
وی بیان کرد: مناطق عشایرنشین آذربایجان غربی جلوه های زیبایی از طبیعت دارند و می توان از این ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری در استان بهره لازم را برد.
وی اضافه کرد: تاکنون اقدام موثری برای توسعه صنعت گردشگری عشایری صورت نگرفته و این صنعت در مقایسه با استان های دیگر مغفول مانده است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در برخی مناطق مرزی خطر انفجار مین عشایر را تهدید می کند، گفت: مسوولان مربوطه تلاش کنند تا نقاط خطرخیز را شناسایی و اقدامات لازم را اعمال کنند.
شهریاری با بیان اینکه 40 درصد جامعه عشایری آذربایجان غربی بی سواد هستند، ادامه داد: بی سوادی از مهمترین معضلات بوده و باعث پایین ماندن شاخص های توسعه در استان می شود.
وی افزود: آموزش و پرورش باید در اسرع وقت نسبت به بالابردن شاخص ها اقدام کند تا بی سوادی در جامعه آذربایجان غربی به کمترین میزان خود برسد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس آخرین سرشماری 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که 60 درصد آن /حدود یک میلیون و 615 هزار هکتار/ تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند، 540 منطقه ییلاقی در آذربایجان غربی وجود دارد و 336 روستای استان نیز ویژه عشایر می باشد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.