مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: پوشش جمعیتی شبکه دیجیتالی در استان 95 درصد است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مجرد در نشست خبری تبیین برنامه های نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب در استان با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی آنالوگ در استان 98.5 درصد و پوشش دیجیتال 95 درصد است افزود: 265 فرستنده ایستگاه تقویت تلویزیونی در استان وجود دارد که از این تعداد 100 ایستگاه دیجیتال شده است و در مابقی مناطق بخصوص روستاهای مرزی با تامین اعتبار و نصب دکل درصددیم پوشش دیجیتال استان را به 99 درصد ارتقا دهیم.

وی با اشاره به نظرسنجی انجام شده از میزان بازخورد و رضایتمندی مردم از برنامه های استانی تصریح کرد: در تابستان 97، میران مخاطبین سیما 61 درصد بوده که 74 درصد از تولیدات سیما رضایت داشته و در بخش رادیو میزان مخاطبین 31 درصد بوده که 86 درصد از برنامه های رادیو ابراز رضایت داشتند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از سال گذشته برنامه ریزی در راستای برنامه سازی برای نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب آغاز شده اظهار کرد: برنامه های استانی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب براساس سرفصلهای موضوعی با محوریت تکیه بر معرفی چهره های شاخص انقلاب در استان، معرفی و تبیین تاریخ انقلاب در استان ، بیان دستاوردهای انقلاب در استان و آینده نگری از زبان نخبگان و نسل جوان انجام شده و یا در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ساخت مستندات فراوان بر مبنای سرفصلهای مشخص شده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب کارهای متنوع درحوزه های مختلف رادیوف موسیقی و غیره در دست تولید است ادامه داد: 10 قطعه موسیقی ویژه چهلمین سالگرد پیروزی تولید شده است.

وی ادامه داد: تولید فیلم یک مرد، یک شهر" در قالب فیلم سینمایی برای پاسداشت مجاهدت‌های مرحوم حجت‌الاسلام والمسلیمن شیخ غلامرضا حسنی امام جمعه فقید ارومیه در همین راستا انجام گرفته که  فیلمنامه این اثر توسط تراب نژاد، از نویسندگان مجرب و مطرح کشوری که نویسندگی فیلم‌هایی همچون رنج پنهان و شوق پرواز را انجام داده صورت می‌گیرد اما هزینه‌های ساخت این فیلم هنوز تأمین نشده است.

مجرد با تبریک هفته بسیج با بیان اینکه بسیج طی 40 سال گذشته همواره پشتوانه اصلی ثبات جمهوری اسلامی ایران بوده افزود: قطعا بسیجیان زمان در عرصه فرهنگی اثربخش تر خواهند بود و حضورشان در این جنگ نرم بیش از گذشته احساس می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران در سال 57 بسیاری از محاسبات بین المللی و منطقه ای را بهم ریخت تصریح کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و اکثریت انها برای دوام این انقلاب هزینه کردند اگرچه مدعیان عده قلیلی هستند اما اگر پشتوانه مردمی و ملی نبود این نظام و انقلاب دوامی نداشت.

مجرد با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی با نگاه به دستاوردهای نظام مردم در حوزه های اقتدار نظامی، بین المللی و استقلال به خودکفایی رسیدند یادآور شد: در برخی حوزه ها کاستی هایی نیز وجود دارد که قابل انکار نیست اما با اسیب شناسی، چالشهای موجود را با کمک هم واکاوی و مدیریت کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی  با بیان اینکه دشمنان امید واهی در سر می پروراند که 40 سالگی پیروزی انقلاب پایان افتخارات ایران است افزود: نباید اجازه دهیم کمپین هایی که درصدد تخریب دستاوردهای نظام در حال فعالیتند باعث تخریب گذشته و انقلاب شوند ،از طرفی نیز نباید اجازه داد امید به آینده در جامعه کمرنگ و نابود شود.

وی باتاکید براینکه  اگر رسانه زبان گویای مردم نباشد ،حرف مردم از کانالهای غیر مطمئن و دشمن زده می شود افزود: مطالبات به حق مردم در قالب چارچوب مشخص باید بیان شود.

مجرد ارتقا سواد رسانه ای را در جامعه امروز حائز اهمیت دانست و گفت: موج رسانه ای در حوزه شبکه های مجازی امکان تمییز و تشخیص را از مردم بخصوص نسل جوان گرفته و باید در کنار اطلاع رسانی و تبلیغ سطح سواد رسانه ای را نیز برای تشخیص مناسب مردم ارتقا دهیم.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.