به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی سه شنبه شب در دیدار با تعدادی از دانشجویان و اعضای تشکل های دانشجویی آذربایجان غربی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد وجود فساد سیستماتیک در ادارات افزود: در کشور، وجود فساد انکارناپذیر است ولی سیستماتیک نیست و با توجه به سیستم های بازرسی، امکان فساد سیستماتیک نیز وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی است که مخالف و موافق در آن می توانند نظرات خود را به صراحت اعلام کنند، اضافه کرد: در هیچ نظام و حکومتی اینگونه نیست که دانشجویان به راحتی شخص اول کشور را در حضور او نقد کنند اما در کشور ما دانشجویان در حضور مقام معظم رهبری به راحتی ایشان را مورد نقد قرار می دهند.
وی بیان کرد: در نظام اسلامی پاسخگویی از اصول نظام است و در جایی که رهبر انقلاب به انتقادات گوش می کنند ما مسوولین نیز باید از ایشان الگو گرفته و نقد منتقدان را گوش دهیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: دانشجو باید دغدغه و نقد داشته باشد چرا که نبود دغدغه در دانشجویان خطرناک است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی، انقلابی گری را یکی از ویژگی های لازم برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: این امر از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است و ما اگر روحیه انقلابی گری را در دانشگاه ها ایجاد نکنیم در محضر خداوند و نسبت به خون شهدا مسوول هستیم.
وی تاکید کرد: البته باید خط قرمز و حدود در دانشگاه ها قانون باشد و باید قانون در دانشگاه ها رعایت شود، در جایی که قانون رعایت نشود مشکلات عدیده ای ایجاد می شود.
وی به بیان اهمیت تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها پرداخت و افزود: کرسی های آزاد اندیشی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست که باید اجرا شود.
امام جمعه ارومیه، دوران جوانی را بهترین سن برای کسب و تقویت معنویت و تقوا بر شمرد و اضافه کرد: سن شما، سن مغتنمی است و باید از این ایام عمر به خوبی استفاده کنید و بهترین استفاده تقویت معنویت و تقواست.
وی به بیان وظایف جوانِ دانشجو پرداخت و گفت: استفاده بهینه از ذهن خلاق و ایده پرداز و مبارزه با استکبار در کنار تبیین جبهه نفاق در جامعه از جمله مهمترین این وظایف به شمار می رود.
به گزارش ایرنا در این جلسه برخی مسوولان استانی و همچنین تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان نظرات، آرا و ایده های خود در راستای توسعه کشور و ارتقای نقش دانشجویان در جامعه پرداختند.
این دیدار در آستانه روز دانشجو /16 آذر/ برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.