به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو شامگاه روز شنبه در این کارگروه بیان کرد: حضور موثرتر منطقه آزاد ماکو در بازارهای جهانی و توسعه صادرات راه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و رفع موانع صادرات به توسعه پایدار منطقه منجر می شود.
ابراهیم جلیلی ادامه داد: موفقیت در توسعه صادرات مستلزم آگاهی کامل بخش تولید نسبت به نیاز بازارهای بین المللی و منطقه ای است و در این کارگروه مسائل مربوط به تعهد ارزی، قوانین و مقررات گمرکی کشورهای همسایه بعنوان مهمترین آسیب های صادرات مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو نیز به منظور شناخت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی منطقه جلسات ادواری با انجمن تولیدکنندگان و کارآفرینان برگزار خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه به منظور تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی به صادرات، مشوق هایی از سوی سازمان در نظر گرفته شده، افزود: در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و صادرات حمایت لازم از سوی سازمان به عمل می آید و همچنین به منظور تسهیل صادرات و آشنایی با قوانین و مقررات کارگروه های آموزشی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در این کارگروه، معاون و مدیران حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و انجمن تولیدکنندگان و کارآفرینان به عنوان نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.