بهرام زینال زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر آذربایجان غربی همچنین سالانه حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه، 50 هزار تن شیر، 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و سه هزار تن پشم تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
وی با اشاره به اعتبارات عمرانی این سازمان ادامه داد: اعتبار اعمرانی این سازمان با حمایت دولت تدبیر و امید از پنج میلیارد ریال به 65 میلیارد ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: این آمار نشان از 13 برابر شدن اعتبارات امور عشایری جهت پایداری شغلی، تولید گوشت قرمز و علوفه مورد نیاز دام های عشایر است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به عشایر دارد، بیان کرد: بهبود وضعیت ایل راه ها از جمله مهمترین برنامه های اداره کل امور عشایر آذربایجان غربی است که با اهتمام ویژه ای دنبال می شود.
زینال زاده اعلام کرد: ساماندهی این مسیرها می تواند در کمک به عشایر برای کوچ آسان تر به ییلاق و قشلاق و محرومیت زدایی از این قشر موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه 350 کیلومتر از راه های ارتباطی عشایر آذربایجان غربی با هفت میلیارد ریال هزینه در نیمه نخست سال جاری بهسازی شد، افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر به عشایر طرح های عشایری نیز در 32 نقطه از ییلاق های آذربایجان غربی با 10 میلیارد ریال هزینه اجرا شد.
وی بیان کرد: 15 هزار و 599 خانوار عشایری با 103 هزار و 927 نفر از جمعیت این استان معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در 16 شهرستان و 336 روستای مختص عشایر زندگی می کنند.
وی گفت: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.