وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با شعار دادن نمی توان کشور را اداره کرد و در شرایط کنونی   نیازمند تغییر و اصلاح فرآیندهای مدیریت و اداره کشور هستیم.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان سلماس گفت: دولت تدبیر و امید بانظر و رای مردم انتخاب شده و با حمایتهای مردم و مقام معظم رهبری مسیر رفع سوءظن ها و اتهامات در دنیا علیه ایران را درپیش گرفت.

آذری جهرمی بیان کرد: ملت ایران مردمی صلح طلب با پیشینه تاریخی بلند است که سابقه حمله به هیچ کشوری را تابحال نداشته اما دشمنان با ایران هراسی و بهانه قرار دادن انرژی صلح امیز هسته ای توانستند در گذشته دنیا را علیه ما متحد کنند ولی با مذاکرات انجام شده و دیپلماسی، اکنون دنیا بهانه ای بنام انرژی هسته ای برای اعمال فشار به ایرانیان ندارد و تهدید ایران هسته ای دیگر وجود ندارد و امریکا نتوانسته همراهان خود را در این ایران هراسی در کنار خود نگهدارد .

وی اظهار کرد: تحریم دارو برای بیماران یک کشور و هدف قرار دادن مردم اوج شرارت را می رساند و اکنون این اقدامات نخ نما شده بر همه مردم دنیا مشخص شده است.

آذری جهرمی افزود: ملت ایران چه در گذشته و جنگ تکمیلی و چه اکنون و جنگ اقتصادی اجازه نخواهد داد دشمنان بر مردم چیره شوند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت کنونی کشور، تصریح کرد: کشور با شعار اداره نمی شود و نیازمند کاروتلاش است و هدف دشمن نیز از این فشارها جدایی بین حاکمیت و مردم است که تنها با تلاش و کاربیشتر توسط کارگزاران نظام و مردم میتوان این توطئه ها را خنثی کرد .

آذری جهرمی با اشاره به وجود 23میلیون کارت هوشمند خودرو و موتور و نیز 80میلیون کارت هوشمند ملی در کشور، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده هر کارت هوشمند 33هزارتومان است و در زمانی نیستیم که با بودجه های فراخ کشور را اداره کنیم؛ دولت الکترونیک به معنی خرید تجهیزات الکترونیکی و هوشمند نیست بلکه ایجاد بستر و راهکارهای عملیاتی برای ارائه خدمات بصورت الکترونیک و ساده به مردم است .

این عضو هیئت دولت با بیان اینکه امروز 10میلیون خودرو کارت سوخت ندارند، بیان کرد: تامین کارت سوخت برای این خودروها 330میلیارد برای کشور هزینه داشت اما در سایه تعامل بین دستگاهی و دولت الکترونیک این کارت های سوخت به کارتهای بانکی افراد متصل شد که موجب صرفه جویی قابل توجهی شده است .

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بایدمدل اداره کشور عوض شود و فرایندها نیز تغییرو اصلاح گردند، تصریح کرد: شیوه اداره فرایندها در کشورمطلوب نیست و باید در مسیر تحقق فرایندهای الکترونیک گام برداریم تا هزینه های اجرایی کشور به سمت حمایت از اقشار محروم و ضعیف جامعه سوق پیدا کنند .

وی بیان کرد: استفاده از فرصت ها و شکفتن ظرفیتها قطعا ناامیدی دشمنان را در پی خواهد داشت وباید با تلاش و همکاری همه مردم و مسئولین دستاوردهای مختلف را به اطلاع مردم برسانیم و نقاط ضعف خود را تقویت کنیم .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مرور بر مصوبات سفر قبل رییس جمهور به استان و تعهدات به شهرستان در اینخصوص اظهار کرد : خوشبختانه پروژه های مختلف سلماس در مجموع پیشرفت بالای 70درصد دارند اما درحوزه اقتصادی و توسعه کشاورزی و خدمات دهم به مردم باشد تلاشها ادامه پیدا کند .

جهرمی اظهار کرد: افتتاح پایانه مرزی در ترکیه اولویتی مهم است و امروز ساعت از 14 جلسه ای بین هیئت ایرانی و ترکیه ای در تهران برای بازگشایی مرز کوزه رش سلماس درحال برگزاری است که امیدواریم نتایج ان به سود مردم شریف سلماس باشد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و کشاورزی سلماس اذعان کرد: ایجاد کشاورزی نوین و مبتنی بر فناوری در شرایط کنونی دریاچه ارومیه موضوعی مهم است که باید بدان پرداخته و محقق شود .

این عضو هیئت دولت با اشاره به معضل روبه گسترش بیکاری در سلماس و مهاجرت جوانان سلماسی به تران برای کار در کارواشها، خاطرنشان کرد: باید دست جوانان باغیرت سلماسی را بوسید که برای کار از شهر و دیار خود به جاهای دیگر می روند ولی ما هم وظایفی داریم در قبال جوانان و اشتغال انان که دا محقق شدن انها دست از تلاش برنخواهیم داشت .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.