محمد دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 600 مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از این انبارها صورت گرفته و 49 مورد تخلف در حوزه انبارداری شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف شده در حوزه انبارداری 317 میلیارد ریال است، ادامه داد: این تخلف ها با عناوین احتکار، اعلام نکردن موجودی و گران فروشی جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شده است.
وی اضافه کرد: پرونده های تخلف مربوط به کالاهای برنج، شکر، روغن موتور و لاستیک خودرو، انواع شوینده ها، روغن نباتی، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات و پکیج است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: این مراکز شامل انبارها، مراکز انباشت کالا، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید همه ورودی و خروجی های خود را در این سامانه ثبت کنند.
دهقان اعلام کرد: سامانه جامع انبارها و مراکزنگهداری کالا از سال گذشته به همت این سازمان به منظور بررسی هر چه بهتر مراکز نگهداری کالاها شروع به کار کرده است.
به گزارش ایرنا احتکار اقلام مورد نیاز مردم از جمله مشکلات این روزهای کشور است که توسط عده ای سودجو انجام شده و رصد اقلام موجود در انبار، می تواند از این مشکل جلوگیری کند.
در راستای رفع التهاب و آرام سازی فضای بازار کمیته مشترک مبارزه با احتکار و قاچاق کالا و ارز با پلیس آگاهی آذربایجان غربی، بسیج اصناف و فعالان اقتصادی، اداره اطلاعات سپاه، اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان تشکیل شده و بازدیدهای مشترک در حال انجام است.
7129/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.