معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد دهقان در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه جهت شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی در استان آن واحدهایی که فاقد پروانه کسب از اتحادیه های مربوطه را اخذ نکرده اند نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام نمایند تصریح کرد: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب نسبت به دریافت پروانه اقدام نکنند از فعالیت این واحدهای صنفی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: در آذربایجان غربی تعداد 22 مجتمع صنفی با اشتغالزایی مستقیم برای 5024 نفر و غیر مستقیم برای 7هزار و 555 نفر در حال فعالیت می باشند.

وی اظهار کرد: تعداد 15 مجتمع صنفی در استان با اشتغالزایی مستقیم برای 7623 نفر و غیر مستقیم 10484 نفر در دست احداث است و طرح مطالعاتی 16 مجتمع صنفی نیز در حال اقدام می باشد.

دهقان گفت: 181 مورد اشتغال در سامانه رصد اشتغال استان در مهر ماه سالجاری در حوزه اصناف ثبت گردیده است.

وی افزود: تعداد 8 هزار و 998 واحد انبار در سامانه جامعه مدیریت انبارها به ثبت رسیده است که این تعداد انبار در حوزه های عمده فروشی اصناف، واحدهای کشاورزی، معدنی، صنعتی، مراکز نگهداری، بهداشتی و درمانی، دامی، طیور و آبزی می باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از 2600 مورد بازرسی از این مراکز از اول سالجاری صورت گرفته که تعداد 49 واحد انبار منجر به تشکیل پرونده به ارزش 317 میلیارد ریال با عنوان تخلف احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و غیره شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردیده است.

وی افزود: پرونده های تخلف متشکله در این انبارها مربوط به کالاهای برنج، شکر، روغن موتور و لاستیک خودرو، انواع شوینده ها، روغن نباتی، تخم مرغ، ماکرونی، حبوبات، پکیج و غیره می باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.