مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: 51 درصد تأمین آب شرب استان از محل آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

رسول اکبری در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در خصوص وضعیت آب شرب شهری در سطح استان گفت: 51 درصد آب شرب از محل آب‌های سطحی و 49 درصد از آب‌های زیرزمینی تهیه شده همچنین در حال حاضر سالانه  نزدیک به 190 میلیون متر مکعب آب از 11 تصفیه خانه و 300 حلقه چاه تأمین می‌شود.

 

وی ادامه داد: امسال در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب استان، تصفیه خانه آب مهاباد با 700 میلیارد ریال اعتبار و با ظرفیت 19 میلیون متر مکعب در سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که بیش از 60 درصد این اعتبارات از محل اعتبارات بخش خصوصی تأمین شده است.

اکبری اضافه کرد: امسال تصفیه خانه آب پلدشت نیز با اعتبار 40 میلیارد ریال و با ظرفیت 30 لیتر در ثانیه به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی گفت: با توجه به ناپایداری چاه‌های آب سلماس از جمله فرونشست چاه‌ها و در راستای تأمین آب پایدار، پروژه تأمین آب شرب سلماس با اعتبار 70 میلیارد تومان اجرا و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در توضیح مشکل انشعاب ضعیف آب در واحدهای آپارتمانی، با بیان اینکه برخی از واحدهای آپارتمانی به دلیل حذف سیستم پمپاژ داخلی با فشار نامتعارف آب در منازل روبرو بودند، گفت: برای رفع این مشکل و همچنین جلوگیری از هدررفت آب سازمان آب و فاضلاب شهری، فشار آب در مناطقی که واحدهای آپارتمانی وجود دارد را متعارف کرده است و شهروندان برای اینکه با مشکل افت فشار آب در آپارتمان‌ها روبرو نشوند باید سیستم داخلی پمپاژ ساختمان را در مدار قرار دهند که در تأمین و فشار آب مشکلی به وجود نیاید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.