رحمان احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر تماس های مزاحم در زمان تعطیلی مدارس و از کیوسک های شهر برقرار می شود که موجب اختلال و مشغول شدن خط های تلفن ثابت 125 می شود.
احمدی با اشاره به اینکه تمام تماس های ورودی به سامانه 125 آتش نشانی با جزییات روز، تاریخ و زمان، ثبت می شود و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است، افزود: ماموریت های کاذب به جز خستگی مفرط، ایجاد هزینه ماموریت، چشم انتظاری حادثه دیدگان در جای دیگر و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: برابر ماده 641 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد از شهروندان خواست برای داشتن شهری ایمن، آتش نشانان را یاری کنند و بدون جهت اقدام به اشغال شماره 125 نکنند.
احمدی با بیان اینکه مردم نحوه صحیح استفاده از شماره های تلفن امدادی را به فرزندان خود آموزش دهند، ادامه داد: این سازمان آمادگی ارایه مشاوره های ایمنی تلفنی را به شهروندان دارد.
وی افزود: شهروندان برای هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره 125 این سازمان در طول 24 ساعت شبانه روز تماس حاصل کنند.
مهاباد با 237 هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 42 نفر نیروی عملیاتی در قالب سه ایستگاه آتش نشانی است که وظیفه امداد و نجات و اطفای حریق در این شهر را برعهده دارد.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.