به گزارش ایرنا، این کاهش دما که نسبت به 2 روز گذشته به 10 درجه رسیده، مردم را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا در منازل مسکونی و محل کار خود کرد.
این کاهش ناگهانی دما در این شهرستان همچنین مردم را مجبور کرد تا از پوشاک و لباس هاس زمستانی خود هنگام بیرون رفتن از منزل استفاده کنند.
به دنبال این سرمای زودرس در مهاباد بر شمار افرادی که بر اثر سرماخوردگی دچار کسالت شده اند، نیز افزوده شده به نحوی که بیشتر درمانگاه ها و کلینیک های پزشکی با ازدحام مردم و به ویژه کودکان مواجه شده است.
افت دما در بیشتر شهرهای جنوبی آذربایجان غربی پس از ورود یک سامانه بارش زای قوی به استان که با بارش های بسیار خوبی همراه بود و گذر آن به سمت مناطق شرقی کشور روی داد.
کارشناس اداره هواشناسی مهاباد به ایرنا گفت: دمای هوا در این شهرستان در 48 ساعت گذشته با 10 درجه کاهش به سه درجه بالای صفر رسیده است.
مهدی پراوند افزود: هم اکنون شرایط جوی کاملا پایداری در استان حاکم است که تا اواخر هفته جاری تداوم خواهد داشت.
وی حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان را به ترتیب سه و 13 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 20 میلی متر بارندگی نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا مهاباد یکی از مناطق سردسیر آذربایجان غربی است که سرمای هوا در آن از اواسط پاییز آغاز شده و تا روزهای پایانی فروردین ماه ادامه دارد و امسال این سرما، کمی زودتر اتفاق افتاده است.
6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.