خشایار صنعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جسمانی این بیماران رو به بهبودی است و تاکنون بیمار بدحالی که نیاز به اعزام به مرکز استان یا شهرستان های معین باشد، وجود نداشت.
صنعتی گفت: تاکنون 252 نفر از اهالی روستای دریاس بر اثر استفاده از آب آلوده به مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان مراجعه کردند که شمار زیادی از آنان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
وی با اشاره به استقرار یک تیم پزشکی در روستای دریاس نیز گفت: این تیم پزشکی که تاکنون 94 نفر را ویزیت کرده است، افراد بدحال را در صورت نیاز به بیمارستان اعزام می کند.
صنعتی اضافه کرد: پایگاه سیار فوریت های پزشکی 115 مهاباد نیز با چند دستگاه آمبولانس مجهز و تکنسین فوریت های پزشکی، تیم های بهداشت محیط، پرستار و بهورزان روستا آماده خدمات رسانی به مردم این روستا هستند.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: تاکنون کلرزنی آب روستا با استفاده از دستگاه برقی انجام می شد و اکنون یک دستگاه کلرزن گازی توسط شرکت آب و فاضلاب روستای آذربایجان غربی در روستا نصب شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون ضمن شست و شوی مخازن آب و لوله های انتقال آب این روستا، آبرسانی سیار برای تامین آب شرب با استفاده از تانکر در حال انجام است.
صنعتی با اشاره به علت آلوده شدن آب روستای «دریاس» افزود: آزمایش های اولیه نشان می دهد که 2 دهنه از چشمه های خارج از شبکه آبرسانی روستا آلوده بوده است.
وی اضافه کرد: نمونه هایی برای آزمایش های تکمیلی و تخصصی تر در مورد آلودگی آب روستا به آزمایشگاه های تخصصی در تهران ارسال شده است.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: با همکاری دهیاری، برای گندزادیی چشمه ها و جوی های داخل روستا، آهک در اختیار اهالی روستا قرار گرفته است.
روستای 2 هزار و 500 نفری دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - ارومیه قرار داراد و دارای 650 مشترک آب است.
تعدادی از اهالی این روستا از روز چهارشنبه هفته گذشته با علایم مسمومیت و ناراحتی دستگاه گوارشی به مراکز درمانی مهاباد مراجعه کرده بودند.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.