به گزارش ایرنا محمدرضا میرزایی روز سه شنبه در همایش گرامیداشت هفته سلامت در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 28 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می دهند، بیان کرد: 19 میلیون و 500 هزار نفر از این تعداد دارای دفترچه بیمه سلامت است.
وی با بیان اینکه تمامی روستاییان فارغ از داشتن دفترچه درمانی از خدمات بهداشتی و درمانی پزشک خانواده بهره مند می شوند، افزود: هیچ تفاوتی بین آنان وجود ندارد و این افراد بدون هیچ هزینه ای از خدمات رایگان بهداشت و درمان بهره مند می شوند.
مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه 40 هزار موسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد این سازمان است، گفت: این موسسه ها به حدود 38میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت کشور خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی نیز گفت: 2 میلیون و 50 نفر از جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان با 61 درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
نادر نانبخش افزود: یک میلیون و 880 هزار نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری و همگانی، 195 هزار نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، 20 هزار و 200 نفر در صندوق بیمه ایرانیان و مابقی در صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.
وی ادامه داد: 2 هزار و 771 نفر از این تعداد بیمه شده جزو بیمه شدگان خاص اعم از بیماران تالاسمی، هموفیلی، کلیوی، دیالیزی و ام اس هستند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: بیماران خاص برای هزینه های درمان و بستری هیچگونه هزینه ای پرداخت نمی کنند و 100 درصد هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
نانبخش افزود: 58 دفتر پیشخوان و نمایندگی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و خدماتی از قبیل تمدید، تعویض و صدور دفترچه درمانی در این دفاتر انجام می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مهمترین مشکل این حوزه پرداخت نشدن به روز مطالبه های موسسه ها و پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت بوده و این امر موجب نارضایتی آنان شده است.
ابراهیم حسنی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت راهکار مناسبی تسهیل کار است و برای راه اندازی آن زیرساخت‌های مناسب باید ایجاد شود.
وی ادامه داد: علت افزایش مراجعه ها به مراکز درمانی به دلیل مراجعه بیش از حد فرد به مراکز درمانی است و اگر پرونده الکترونیک سلامت اجرایی شود هم هزینه ها کاهش می یابد و هم خدمت مناسبی به نیازمندان ارائه می شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این همایش از پیشخوان ها برتر در بخس ارائه خدمات، پزشکان نمونه و موسسه های نمونه در بخش ارائه خدمات درمانی تجلیل شد.
بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است؛ هفته بیمه سلامت از 27 مهر آغاز می شود و تا 3 آبان ادامه دارد.
بیمه سلامت ، توانمندی و ترویج فرهنگ عمومی، بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، بیمه سلامت، سطح بندی و نظام ارجاع، بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری مداری، بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی، بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری اسامی روزهای هفته بیمه سلامت است.
7129/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.