مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته بیش از 156 هزار نفر در این طرح مشارکت کرده بودند که امسال سعی داریم این رقم به بیش از 160 هزار نفر برسد.
سعید فریور افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، فرد را از یک یا دو چشم کم بینا و در نهایت نابینا می کند و بهترین سن برای درمان، پیش از پنج سالگی است.
وی اضافه کرد: امسال کودکان سه تا 6 ساله شهری و روستایی با اولویت روستاهای دور افتاده، صعب العبور و حاشیه شهرها با دستگاه غربالگری یا ' E چارت' معاینه می شوند.
وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 156 هزار کودک در این طرح مشارکت کردند که تنها چهار درصد آنها برای انجام معاینه های بیشتر به بینایی سنج و چشم پزشک ارجاع شدند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: عیوب انکساری و تنبلی چشم از جمله مهمترین مشکلات کودکان ارجاع شده به پزشک بود.
فریور گفت: هزینه های درمانی خانواده های کودکان نیازمند از قبیل کمک هزینه عمل جراحی و خرید عینک با مشارکت خیران و بهزیستی پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، طرح پیشگیری از تنبلی چشم در حدود 2 دهه گذشته در کشور به اجرا درآمده و هزاران کودک در آذربایجان غربی از کم بینایی و نابینایی نجات یافته اند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.