یک فعال اقتصادی گفت: مشکلات ارزی در گمرکات مانع اصلی صادرات هستند.

مولوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: مشکلات ارزی ازجمله قیمت بالای ارز مانع اصلی صادرات از گمرکات است که صادر کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تولید کنسانتره امسال استان برابر با تولیدات 4 سال گذشته است تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی و کم کاری برخی افراد در داخل کشور محصولات تولید و خریداری شده در دست سرمایه گذاران مانده است.

مولوی با تاکید بر اینکه بیشتر بازار های دنیا  خواهان کنسانتره آذربایجان غربی بدلیل کیفیت و قیمت مناسب آن هستند خاطر نشان کرد: اگر مشکلات ارزی و معضل تعهد ارزی در گمرکات حل نشود، بازار های جهانی کنسانتره استان را از دست خواهیم داد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه دولت نیازمند ارز است اظهار کرد: با عدم برنامه ریزی درست، نداشتن یک برنامه شفاف صادراتی  و تحریم های داخلی بجای ورود ارز در شرایط فعلی شاهد موانع در ورود ارز هستیم.

مولوی با اشاره به سایر مشکلات صادرات در استان ادامه داد: یکی از مشکلات صادرکنندگان استان کمبود ناوگان حمل و نقل است که باید از ناوگان های جایگزین برای رفع معضل موجود و کمتر متضرر شدن سرمایه گذاران استفاده کرد.

وی با تاکید به اینکه جوایز صادراتی 8 سال است که متوقف شده و این امر باعث تضعیف روحیه صادرکنندگان می شود افزود: دولت برای افزایش صادرات و همچنین افزایش واردات ارز به کشور نیازمند همکاری با بخش خصوصی و رفع موانع صادرات است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.