به گزارش ایرنا، حبیب شهسواری روز یکشنبه در حاشیه استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی در پایانه مرزی بازرگان به خبرنگار ایرنا بیان کرد: همه ساله بر تعداد عاشقان ابا عبدالحسین (ع) از اقصی نقاط جهان افزوده می شود.
وی ادامه داد: دشمنان بدانند که حسینیان و عاشورائیان همچنان به اهداف امام حسین (ع) پایبند هستند و به هیچ وجه زیر بار ظلم و ستم نمی روند.
وی اضافه کرد: حضور در بارگاه آن حضرت در حقیقت عرض ارادت به ولی فقیه و تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی همچنین در این سفر از موکب پایانه مرزی بازرگان بازدید و در مراسم عزاداری با زائران خارجی شرکت کرد.
به گزارش ایرنا آیین استقبال از زائران خارجی در پایانه مرزی بازرگان روز سه شنبه، 23 مهر ماه جاری آغاز شد و تا سوم آبان ادامه خواهد داشت.
امسال از طریق این مرز بیش از 2 هزار زائر وارد منطقه آزاد ماکو شده و پس از طی مسیر استان های آذربایجان غربی و کردستان از مرز مهران به کشور عراق وارد می شوند.
مرز بازرگان که در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو (در آذربایجان غربی) قرار دارد، در سال 1305 شمسی راه اندازی شد و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
آذربایجان غربی دارای 960 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان و چندین پایانه مرزی است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.