کمال بیدخ روز شنبە در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات جورابین به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و به میزبانی شهر ربط از توابع بخش مرکزی سردشت در سالن ورزشی چند منظوره این شهر برگزار شد.
وی اضافه کرد: پس از سردار بوکان، تیم های اشنویه و آربابای بانه از کردستان به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
بیدخ بیان کرد: 16 تیم از شهرهای پیرانشهر، مهاباد، بوکان، اشنویه، میاندوآب، سیمینه، تکاب، نقده، سردشت، ربط، سقز و بانه در این دوره از رقابت ها شرکت کردند و کاپ اخلاق این بازی ها نیز به تیم 'بناری قندیل' از پیرانشهر تعلق گرفت.
به گزارش ایرنا بازی جورابین یکی از محبوب ترین بازی های بومی پاییز و زمستان در مناطق کردنشین به ویژه در مناطق روستایی است.
یکی از تیم ها در این بازی، نوعی گوی چوبین به نام «مازوج» را در داخل 2 ردیف از جوراب های مخصوص محلی پنهان می کند و تیم مقابل باید آن را پیدا کند.
تیم ها با پیدا کردن مازوج امتیاز کسب می کنند و تیمی که بتواند امتیاز خود را با عدد 150 برساند به عنوان برنده بازی معرفی می شود؛ اگر امتیاز تیم ها نزدیک به هم باشد، بازی به دور دوم کشیده می شود.
تیمی که بتواند در 2 مرحله بیشترین امتیاز را کسب کند، تیم برتر خواهد بود و در صورت تساوی امتیازها، تیم برنده در دور سوم بازی مشخص می شود.
سرعت عمل و تمرکز حواس در این بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.