به گزارش ایرنا، فرماندار خوی شامگاه پنجشنبه با اشاره به میزبانی خوی از والی استان وان و 17 تن از مسوولان این شهر گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر، انسان و تروریسم، مقابله با جرائم سازمان یافته و مهاجرت های غیرمجاز از محورهای این پروتکل است.
سیدمحمدعابدی همچنین اضافه کرد: افزایش مبادلات تجاری و توسعه بازارچه های مشترک رازی خوی و «کاپی کوی» وان و همچنین جذب و افزایش گردشگر از دیگر مواد این قرارداد به شمار می رود.
«مراد زور لو اوغلو»،‌ والی وان ترکیه نیز در این جلسه با تشکر از مهمان نوازی صمیمانه مسوولان دولتی در خوی گفت: ما و ایران دشمنان مشترکی همانند پ.ک.ک، پژاک و داعش داریم و در این پروتکل بر ضرورت تبادل اطلاعات و انجام عملیات مشترک مرزی جهت مبارزه با این سه دشمن به توافق رسیدیم.
وی بر تسریع در اتمام عملیات اجرایی مرز رازی اشاره کرد و افزود: ما نیز برای اتمام هرچه سریع تر پایانه «کاپی کوی» در تلاش هستیم و امیدوارم پس از اتمام ساخت این پایانه های مهم، توسعه و رنق اقتصادی بین دو شهر ایجاد شود.
وی مدرن شدن 2 مرز رازی و کاپی کوی را زیرساختی جهت توسعه عنوان کرد و افزود: توسعه مرزها در افزایش مبادلات تجاری، گردشگری و فرهنگی و اقتصادی دو شهر موثر خواهد بود.
وی افزود: شهرداران شهرهای خوی و وان نیز در قراردادی به توافق رسیدند که امیدوارم در حوزه های شهری هم شاهد توسعه باشیم.
به گزارش ایرنا ایران با ترکیه 570 کیلومتر مرز مشترک دارد که بخش اعظمی از آن را مناطق کوهستانی صعب العبور تشکیل می دهد؛ آذربایجان غربی با استان های آغری، ایغدیر، وان و حکاری ترکیه مرز مشترک دارد.
به گزارش ایرنا این پروتکل با عنوان پنجاه دومین قرارداد کمیته فرعی امنیتی خوی و وان ترکیه به امضا رسید.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.