به گزارش ایرنا، علیرضا سهندی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پدافند غیر عامل مهاباد افزود: آگاه سازی مهمترین اصل در پدافند غیرعامل محسوب می شود و لازم است تا به منظور حفاظت جان مردم در برابر تمامی تهدیدات، آموزش های لازم در حوزه‌های مختلف به مردم داده شود تا در موقع بحران هزینه‌ها به حداقل برسد.
وی ادامه داد: اجرای مانورهای تخصصی و عمومی، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در کارخانه های مهم استان، ایجاد نمایشگاه تخصصی پدافند غیرعامل، برگزاری دوره های آموزشی با هدف آشنایی با انواع تهدیدات سابیری، شیمیایی و بیولوژیک از اهم برنامه این استان در هفته پدافند غیر عامل است.
سهندی اضافه کرد: آموزش های مستمر مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی نقش مهمی در دفع و خنثی سازی تهدیدات احتمالی از مراکز اداری دارد.
فرماندار مهاباد نیز در این جلسه گفت: همه سازمان ها و ادارات در مدیریت پدافند غیرعامل نقش دارند و این حساسیت در خانواده ها نیز باید ایجاد شود.
ایرج شجاعی با اشاره به اهمیت آموزش پدافند غیرعامل به عنوان تسهیل کننده بحران بیان کرد: ایران با توجه به اینکه دارای بیشترین دشمن در منطقه است از این رو همواره در معرض انواع تهدیدات داخلی و خارجی قرار دارد.
وی اضافه کرد: اقدامات خوبی نظیر برگزاری همایش ها از جمله در حوزه بخش کشاورزی و مانورهای امداد و نجات توسط هلال احمر و آتش نشانی در این شهرستان امسال برای کاهش آسیب ها و خسارت های احتمالی برگزار شده است.
شجاعی گفت: هزینه پیشگیری از تهدیدات زیست محیطی و سایبری بسیار کمتر از هزینه مقابله با آن است.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است.
هشتم آبان ماه به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل و هشتم تا چهاردهم آبان ماه نیز به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای 192 روستا در 2 بخش مرکزی و خلیفان است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.