شاپور ارسلانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله ترانزیتی از مبدا کاشان به مقصد این ایستگاه بارگیری شده بود تا از این ایستگاه به صورت زمینی به کشورهای ترکیه و عراق صادر شود.
وی اضافه کرد: این محموله با استفاده از 400 واگن باری با قطارهای 12 واگنی به این ایستگاه منتقل شد که هر واگن ظرفیت حمل بیش از 50 تن بار را داشت.
وی با اشاره به برنامه های دیگر راه آهن آذربایجان برای تخلیه بار در این ایستگاه گفت: انتقال یک محموله ترانزیتی 50 هزار تنی شیشه نیز در دستور کار این ایستگاه قرار دارد که به زودی عملیات انتقال آن آغاز می شود.
وی با بیان اینکه از حمل بار با استفاده از راه آهن، به عنوان حمل و نقل سبز یاد می شود، ادامه داد: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل زمینی هزینه کمتری دارد از این رو سیاست های دولت حمایت از این شیوه حمل و نقل است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به راه اندازی راه آهن ارومیه - مهاباد نیز گفت: این خط به طول 97 کیلومتر دارای بیش از 95 درصد پیشرفت فزیکی بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی افزود: در این مسیر علاوه بر ایستگاه مهاباد، چهار ایستگاه دیگر شامل ایستگاه های نقده، رشکان، شیرین بلاغ و ارومیه احداث شده است.
وی اضافه کرد: با راه اندازی ایستگاه ارومیه و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن، تردد قطارهای باری و مسافربری این مسیر تسهیل می شود و به تبع آن تعداد مسافران و محموله های باری نیز افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی خط آهن مراغه – ارومیه به طول 183کیلومتر در دولت نهم شروع شد که دارای چهار ایستگاه اصلی در میاندوآب، مهاباد، نقده، ارومیه و سه ایستگاه بین راهی در ملکان، قزقلعه و رشکان است.
تاکنون قطعه اول آن از مراغه تا میاندوآب و قطعه دوم آن از میاندوآب به مهاباد به بهره برداری رسیده است که ایستگاه مهاباد در فاصله 80 کیلومتری مراغه قرار دارد.
ایستگاه راه آهن مهاباد با زیربنای 1900 مترمربع در 15 کیلومتری این شهر واقع شده و بیش از 42 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.