در این مقاله آمده: سفر 3 روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان آذربایجان‌غربی و افتتاح ده‌ها پروژه حوزه سلامت و بهداشت از جمله خانه‌های بهداشت، اورژانس، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، کلینیک و نیز کلنگ زنی چندین پروژه دیگر از جمله بیمارستان و فاز توسعه مراکز درمانی در شمال و جنوب استان بدون اینکه پروژه‌ای در ارومیه به علت تعدد واحدها انجام شد نکات جالبی داشت.
تعدد پروژه ها باعث شد که آقای وزیر فقط به شهرستانهای ماکو، مرگنلر، چالدران، شوط، خوی، اشنویه، مهاباد، پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده و محمدیار برود و به پروژه های بزرگ ارومیه نرسد.
با توجه به طولی بودن موقعیت استان آذربایجان غربی و و دور بودن شهرها از هم و همینطور مرزی بودن استان؛ وزیر بهداشت در شهر‌به شهر و روستا به روستاهای استان تبریک اول را به دولتمردان میگفت که صدای عدالت را توانسته اند در حوزه بهداشت به صدا در بیاورند.
گفت و گوی وزیر بهداشت با مردم و شنیدن نارضایتی و مشکلات آنان از جمله این اتفاقات خوشایند در صحنه سیاسی کشور بود که در چندین نوبت انجام و دکتر قاضی‌زاده هاشمی قول پیگیری موضوعات مطرح شده را داد .
اتفاق جالب دیگر صرف یک وعده غذایی وزیر بهداشت در کنار مردم یکی از روستاهای منطقه محروم در مسجد بود که حتی خوشحالی و قدردانی دکتر قاضی‌زاده هاشمی را در پی داشت و مردم نیز یک شخصیت سیاسی و یا یکی از مقامات کشوری را در کنار خود دیدند.
مردم روستای آغبلاق طبق رسم و رسون خودشان هر خانواده ای یک تشت غذا برای دو نفر از مهمانان آماده کرده بودند که پس از گفت و گو با اهالی متوجه شدیم که 80 خانوار زحمت غذای آن روز را کشیده بودند که طعم غذا مردمی باشد که آقای وزیر نیز به وجد آمده بودند.
وزیر بهداشت در بوکان هم به نائب خود دستور کلنگ زنی بیمارستان 100 تخت خوابی را داد و البته مردم همگی یکصدا از وی خواستند که این بیمارستان 200 تخت خوابی باشد که وزیر بهداشت هم پس از گفت و گوی دم گوشی با دکتر آقازاده کلنگ 200 تخت خوابی را به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان داد تا کلنگ آغاز ساخت این بیمارستان را بزند و همین باعث خوشحالی اهالی این شهرستان شد.
این هفته نامه در ادامه می افزاید:
اما عجیب ترین اتفاق ممکن در طی این سفر، خودعامل پنداری احداث و کلنگ زنی پروژه‌ها توسط نمایندگان مجلس هر شهرستان بود که به شکلی عجیب زمانی که وزیر بهداشت به شهرستان و روستاها می رسید نمایندگان آن شهر دوشادوش وزیر حرکت میکردند و در زمان کلنگ زنی به نام خود ثبت میکردند و نماینده مربوط به آن شهرستان خود را باعث و بانی ساخته شدن آن مرکز درمانی و بهداشتی می دانست تا با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس که زمستان سال آینده برگزار خواهد شد، تبلیغات زودهنگامی را برای نمایندگانی که دوباره در انتخابات کاندید خواهند شد کلید زد که البته زحمت کشان اصلی هم با این وجود به حاشیه می رفتند!
در این میان نکته عجیبی که باید به آن توجه داشت، کنار زده شدن دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی که از اوایل روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 92 و با حکم سرپرستی در دی‌ماه همان سال تا به امروز به این سمت منصوب شده و تلاش های غیر قابل توصیفی برای رشد شاخص سلامت استان انتهای جدولی آذربایجان‌غربی و بهبود شرایط بهداشتی و تخت‌های بیمارستانی شهرستان‌های مختلف استان داشته است بخاطر کلید زده شدن تبلیغات انتخاباتی نمایندگان مجلس به حاشیه رانده گویی از صفر تا صد آجرهای تمام مراکز بهداشتی و سلامت استان را آن نمایندگان و دوستان آنها بنا نهاده‌اند.
از سویی، عدم جذب بودجه کافی توسط نماینده‌ها از مرکز کشور و نبود رغبت آنها برای جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف از حوزه بهداشت و درمان و دارو تا حوزه های دیگر چون ورزش، بیش از پیش برای تبلیغات که راهی میانبر برای کسب رای و عملکرد است سوق داده و نمایندگان از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکرده‌اند.
با این حال وزیر بهداشت که رابطه خوبی با رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی دارد و وی را از مدت‌ها قبل و به عنوان یک تلاشگر حوزه بهداشت و سلامت می‌شناسد و این آشنایی حداقل در این راه، تبلیغات نمایندگان را حداقل برای مسئولین دولتی بی‌اثر می کند گرچه مردم خود ناظر همه اتفاقات هستند و در چندین شهر به شدت علیه نماینده شهرشان به وزیر بهداشت و استاندار آذربایجان‌غربی که همراه وزیر در سفر به نقاط مختلف استان بود انتقاد کردند که نماینده بابت پیگیری امور شهرشان و مشکلات موجود هیچ تلاشی نمی کند.
با این حال تلاش دکتر جواد آقازاده یکی از مدیران موفق دولت تدبیر و امید در استان آذربایجان‌غربی قابل تقدیر بوده و توانسته شاخص سلامت و به
داشت را به عنوان یکی از معدود شاخص‌ها بهبود بخشد و با ادامه این روند باید بزودی شاهد صعود استان از رتبه‌های انتهایی به رتبه‌های حداقل میانی و شاید بالایی کشور از لحاظ این شاخص و همچنین تخت‌های بیمارستانی باشیم.
اوج کار این مدیر، بهره‌برداری از دو بیمارستان قبلا ناتمام و راکد استان در شهرستان خوی، احداث و پیشرفت قابل توجه چندین بیمارستان در مرکز استان و بهبود شرایط بهداشتی و مراکز خدمات درمانی در جنوب استانی است که بی‌شک چه در روی کاغذ و چه در روی عمل کارنامه قبولی به ارمغان آورده است.
ساخت بیمارستان تخصصی زنان، ساخت پروژه تدبیر که در بین مردم به پروژه عمار معروف است و ساخت فاز توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه و همچنین ساخت آزمایشگاه رفرانس ارومیه و بسیاری از طرح های دیگر از جمله اقدامات اخیر این مدیر است که اگر رغبتی به خدمت به مردم نداشت میتوانست با نشستن در مطب تخصصی خود به بیماران خود نوبت چند نیلیون و نوبت جراحی های چند صد میلیونی بدهد اما وی پس از؛ از دست دادن همسر خویش که از پزشکان بنام ارونیه بود تمام وقت خود را صرف خدمت به حوزه سلامت استان کرده است که اجرکم عندالله!
حالا باید منتظر ماند و دید در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی و در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان‌غربی، تبلیغات نمایندگان در سفر وزیر بهداشت می‌تواند آرای مردم به سویشان سرازیر و باعث و بانی انتخاب دوباره این نمایندگان برای حضور در کرسی مجلس باشد یا این بار اتفاقات دیگری رقم خورده و شاهد رد این تبلیغات از سوی مردم باشیم و از سویی باید منتظر اعلام شاخص‌های سلامت استان‌های مختلف کشور و مشاهده پیشرفت استان آذربایجان‌غربی در این اعلام شاخص‌ها باشیم تا عملکرد یکی از معدود مدیران موفق استانی را شاهد باشیم؟
منبع: هفته نامه کوشش آذربایجان غربی
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.