به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب در این دیدار که شامگاه جمعه انجام شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: رشادت ها و جانفشانی های شهدا و جانبازان ضامن استقلال و اقتدار کشور است.
علی مکرمی افزود: سلحشوری ها و ایثارگری های شهدا و جانبازان در میدان های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ماندگار خواهد شد.
وی بیان کرد: امنیت و آرامش کشور مرهون خون شهدا و فداکاری های جانبازان است و این دستاورد بزرگ باید با تجلیل از مقام والای شهیدان و ذکر مداوم خدمات جانبازان پاسداری شود.
مکرمی ادامه داد: رزمندگان اسلام در تکاب در سال های دفاع مقدس هم در جبهه های جنوب و غرب و هم در مناطق عملیاتی منطقه با رادمردی و شهامت در مقابل دشمن بعثی و گروهک های منحله کومله و دموکرات ایستادگی کردند.
امام جمعه تکاب نیز در این دیدار گفت: ثبت خاطره های جانبازان جنگ تحمیلی به عنوان یادگاران دفاع مقدس ضروری است.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: باید با ثبت و انتشار خاطرات و رشادت های جانبازان دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود.
به گزارش ایرنا، جانباز 'عباس الطافی' از رزمندگان و ایثارگران پر افتخار تکاب است که در سال های ابتدایی جنگ تحمیلی در سال 1360 در منطقه 'کوپه قران' سقز در استان کردستان و در درگیری با اشرار گروهک کومله از ناحیه نخاع مجروح شد و به درجه جانبازی نائل آمد.
این جانباز سرافراز سال هاست در بستر بیماری است و رنج و درد ناشی از ضایعه نخاعی حاصل از این درگیری را تحمل می کند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس 450 تن شهید و بیش از 800 تن جانبازی تقدیم نظام و انقلاب کردند.
7514/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.