به گزارش ایرنا رضا حسینی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی آذربایجان غربی افزود: این واحد تولیدی در شهرستان خوی راه اندازی می شود و می تواند زمینه اشتغال دهها نفر از جوانان این استان را فراهم کند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران چینی در فاز نخست سه میلیون دلار برای ساخت کارخانه ذوب طلا در شهرستان خوی سرمایه گذاری می کنند.
وی بیان کرد: با فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی و حمایت مسوولان استانی در خصوص استحصال سیلیس از منابع این استان، 10 میلیون دلار دیگر نیز در این بخش توسط طرف چینی سرمایه گذاری می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مسوولان زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در استان فراهم کنند.
حسینی گفت: استانداری آماده است در کوتاه ترین زمان مجوز های لازم را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار دهد.
به گزارش ایرنا در ادامه جلسه حاضران به بیان انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که ذخیره طلای بسیار زیادی دارد و بخشی از آنها در شهرستان تکاب استحصال و فرآوری می شود.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.