به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد امینی روز سه شنبه در کارگروه مدیرست پسماند سردشت افزود: به عنوان یکی از شهرهای پیشرو استان در سال 91 دستگاه بی خطر ساز در بیمارستان این شهرستان راه اندازی شده و این دستگاه در حال خدمت رسانی است.
وی اضافه کرد: 32 مطب پزشکی، چهار درمانگاه تخصصی و عمومی و بیمارستان سردشت در سردشت قابلیت تولید زباله های عفونی را دارد که طبق قراردادهای منعقد شده یک شرکت جمع آوری زباله های عفونی هم در کنار آن، فعالیت می کند.
وی بیان کرد: روزانه حدود هفت تن زباله عفونی در سردشت تولید و به منظور بی خطرسازی آنها تحویل بیمارستان شهرستان می شود.
کارشناس جهادکشاورزی سردشت نیز گفت: ظروف و کارتن هایی که حاوی سموم کشاورزی خطرناکی هستند باید دفن شوند اما کشاورزان به عنوان مصارف دیگر آنها را به کار گرفته و معدوم نمی کنند.
حسین شریفی افزود: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی قابلیت سرایت به مزارع و جنگل را دارد که اطلاعیه هایی هم در خصوص مضرات این نوع رفتارها صادر و در شرایط حاضر بر کشاورزی حفاظتی تاکید می شود.
به گزارش ایرنا، توزیع کیسه های پلاستیکی در منازل به صورت هفتگی به منظور تفکیک زباله ها، جمع اوری قوطی سموم کشاورزی و تحویل آن به اداره حفاظت محیط زیست، جایگزینی جریمه های زیست محیطی به واحدهای متخلف به جای جریمه نقدی، راه اندازی شهردار مدارس در ربط و میرآباد و سردشت، برگزاری مسابقه تفکیک زباله در روز جهانی کودک از جمله مهم ترین مصوبات این کارگروه بودند.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.