دبیر این همایش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «گیسوان نجمه» نوشته کبری شریف زادگان و «جبهه لرین قهرمانی آنادیر/ قهرمان جبهه ها مادر است» به قلم اتابک تیموری عناوین کتاب های ارسالی به این همایش بوده که تاکنون به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
لیلا سپهری اضافه کرد: 2 مستند و همچنین 40 مقاله، دلنوشته و شعر در بخش های علمی، ادبی و هنری به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
وی ادامه داد: محورهای همایش در بخش علمی شامل نقش دفاعی زنان در دفاع مقدس، نقش تربیتی و انسان ساز زنان در شکل گیری شخصیت رزمندگان و مولفه های بارز سبک زندگی جهادی در دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: نقش حمایتی و اجتماعی زنان در دفاع مقدس و نقش فرهنگی و آموزشی زنان در دفاع مقدس از دیگر محورهای بخش علمی این همایش به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه بخش ادبی و هنری در قالب داستان، شعر، دلنوشته، مستند و عکس برگزار می شود، اضافه کرد: 'زنان آذربایجان غربی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس'، 'زنان، سخنرانی و نامه های پورشور در تشییع پیکر شهدا'، زنان و کودکان در بمباران شیمیایی سردشت، بسیج خواهران و پایگاه های مقاومت و زنان نقده در دفاع از شهر از محورهای این بخش است.
وی ادامه داد: 'زنان به عنوان پزشک، پرستار و امدادگر'، زنان و حضور آنان در دزفول، 'زنان و ولایت مداری' و 'زنان و حضور در محافل علمی، سیاسی و اجتماعی' از دیگر محورهای بخش ادبی و هنری این همایش است.
سپهری بیان کرد: مقاله ها باید بین 6 تا 20 صفحه به اندازه فرمت 14 نوشته و یک نسخه Word و همچنین یک نسخه pdf آن در قالب لوح فشرده به دبیرخانه نخستین همایش استانی زنان و حماسه دفاع مقدس ارسال شود.
به گزارش ایرنا علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی ارومیه، خیابان شهید آیت الله دستغیب خیابان دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی، دایره نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و کدپستی 5714791499 یا صندوق پستی 57157-1158 ارسال کنند.
همچنین پست الکترونیک azghzanan@gmail.com و شماره تلفن 04432342458 برای اطلاع رسانی این همایش اختصاص داده شده است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.