نوشین همت زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات داژبال قهرمانی بانوان کشور با حضور 180 ورزشکار در قالب 22 تیم طی روزهای 23 و 24 شهریور ماه در سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد.
وی بیان کرد: تیم داژبال شهرستان ارومیه به نمایندگی از آذربایجان غربی با ترکیب لیلا قربانعلی زاده، سمیه محمد زاده، مریم ملایی، زهره وثوقی، سکینه خضرلو و مهدیه ملازاده عازم این رقابت ها شده بود.
وی ادامه داد: این تیم پس از پیروزی مقابل تیم های لرستان، قزوین و زنجان به عنوان سرگروه به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت ولی با باخت 24 بر 23 مقابل تیم اهواز مغلوب شد و از رسیدن به جمع چهار تیم بازماند.
مربی تیم داژبال آذربایجان غربی گفت: بازیکنان این استان با وجود حذف در مرحله یک چهارم نهایی، به دلیل عملکرد خوبی که داشتند از سوی کادر فنی حاضر در مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
وی اضافه کرد: با رای هیات فنی، زهره وثوقی عنوان فنی ترین بازیکن این دوره از رقابت ها لقب گرفت.
همت زاده گفت: نفرات منتخب این اردوها در قالب تیم ملی طی آبان ماه امسال به مسابقات بین المللی هندوستان و مسابقات آسیایی 2019 هنگ کنگ اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا رشته ورزشی داژبال به معنای گرفتن توپ است که در اصطلاح محلی به آن بازی وسطی می گویند.
این بازی در زمینی به مساحت 9 در 18 متر با کف پوش و یا فضای باز مثل زمین چمن و زمین ساحلی برگزار می شود.
توپ این رشته ورزشی از جنس چرم با ابعاد محیطی 40 سانتی متر و وزن تقریبی 200 گرم شبیه به توپ هندبال است
بازی داژبال بین 2 تیم (تیم کنار و تیم وسط) با چهار بازیکن اصلی و چهار بازیکن ذخیره به صورت 2 نیمه 15 دقیقه ای با 5 دقیقه استراحت در بین دو نیمه برگزار می شود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.