علی امان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قهرمان ارزشمند کشور با وجود اینکه در جریان رقابت های آسیا اقیانوسیه رکورد جهانی و پارالمپیک خود را جا به جا نکرد، ولی با اختلاف فاحش با سایر حریفان و بالا بردن وزنه 280 کیلوگرمی مدال طلای این دوره را بر گردن آویخت.
وی بیان کرد: رحمان با کسب این قهرمانی به عنوان یکی از کاندیداهای بهترین وزنه برداران حاضر در این مسابقات قرار گرفت که بر این اساس، نام این ورزشکار در نظرسنجی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این نظر سنجی که از طریق شبکه های اجتماعی فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام انجام می شود، نام 2 وزنه بردار زن چین در دسته های 45 و 139 کیلوگرم و رسول محسن وزنه بردار عراقی در دسته 72 کیلوگرم نیز به چشم می خورد.
رییس هیات جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: شرکت کنندگان در این نظر سنجی تا 30 شهریور ماه جاری فرصت رای دهی دارند.
به گزارش ایرنا، از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان «سیامند رحمان» در جریان این رقابت در دسته به اضافه 107 کیلوگرم با مهار وزنه 280 کیلوگرمی، بر سکوی نخست ایستاد.
پس از این قهرمانی سیامند رحمان، دسته های چند صد نفری از مردم اشنویه با مراجعه به منزل پدری وی ابراز شادمانی و خوشحالی کردند.
تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین کشورمان با کسب عنوان نایب قهرمانی از رقابت های قهرمانی آزاد آسیا-اقیانوسیه ژاپن به میهن بازگشت.
نمایندگان کشورمان در مجموع 10 مدال (2 طلا، 5 نقره و 2 برنز) در رده سنی بزرگسالان و یک طلای جوانان در بخش آسیا و اقیانوسیه دست یافتند.
رقابت های وزنه برداری معلولان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه 2018 که یکی از پیش نیازهای حضور در پارالمپیک توکیو است، از 17 تا 21 شهریور ماه در شهر کیتاکیوشو ژاپن برگزار شد.
سیامند رحمان متولد سال 1367 اشنویه از توابع آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد؛ وی 14 مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.