جلال غفارزاده روز چهارشنبه در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سراسر کشور در ارومیه افزود: این رقم در برخی استان ها بسیار بیشتر از آذربایجان غربی است به طوری که 70 تا 80 درصد جنس فروشگاه های استان البرز نیز با وجود اینکه قطب تولید مواد آرایشی در کشور است، جنس قاچاق تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با کالای آرایشی بهداشتی قاچاق، همه توزیع کنندگان به صورت مستمر زیر نظر هستند و با متخلفان برخورد می شود، اضافه کرد: 995 مرکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی در استان فعال است که به صورت مستمر مورد بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو قرار دارد.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته یکهزار و 100 مورد بازرسی از این واحدها انجام و با تشکیل 227 پرونده، صاحبان واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین از 41 شرکت پخش مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی در استان، 52 بار بازدید در یک سال گذشته انجام شده که 24 مورد اخطار و اقدام قضایی به خاطر تخلف ها به آنها داده شده است.
وی از اعطای پروانه بهداشتی برای 557 واحد تولیدی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: حدود 2 هزار مورد بازدید از این واحدها صورت گرفته است.
غفارزاده با اشاره به لزوم همراهی مردم در راستای مقابله با سودجویان در حوزه توزیع مواد دارویی، بهداشتی و آرایشی افزود: بدون همراهی مردم، موفقیت در اجرای طرح های بهداشتی میسر نمی شود.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل توزیع لوازم قاچاق در بازار، تقاضای مردمی برای لوازم با قیمت کم است که این فرهنگ باید اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سراسر کشور دیروز آغاز شده و امروز به کار خود پایان می دهد.
در این گردهمایی، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین سازمان غذا و داروی کشور و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جهت ساماندهی فرآورده های سنتی استان از جمله شیره انگور و پنیر کوزه سنتی و همچنین ارتقای کیفیت و ایمنی کنسانتره سیب بین غلامرضا اصغری و جواد آقازاده به امضا رسید .
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.