رحیم تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ورزشکار اشنویه ای در رقابت های وزنه برداری آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در ژاپن با مهار وزنه 280 کیلوگرم به کار خود با کسب مدال طلا پایان داد و طلای فوق سنگین و عنوان قوی ترین مرد مسابقات را کسب کرد.
پس از این قهرمانی سیامند رحمان، دسته های چند صد نفری از مردم اشنویه با مراجعه به منزل پدری وی ابراز شادمانی و خوشحالی کردند.
به گزارش ایرنا از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان؛ «سیامند رحمان» در آخرین روز این رقابت ها در دسته به اضافه 107 کیلوگرم با مهار وزنه 280 کیلوگرمی، بر سکوی نخست ایستاد.
«منصور پورمیرزایی» نیز با ثبت رکورد 245 کیلوگرمی و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در این مسابقات پایان داد.
نمایندگان کشورمان در مجموع 10 مدال (2 طلا، 5 نقره و 2 برنز) در رده سنی بزرگسالان و یک طلای جوانان در بخش آسیا و اقیانوسیه دست یافتند.
رقابت های وزنه برداری معلولان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه 2018 که یکی از پیش نیازهای حضور در پارالمپیک توکیو است، از 17 شهریور ماه آغاز شد که امروز 21 شهریور ماه در شهر کیتاکیوشو ژاپن به کار خود پایان داد.
سیامند رحمان متولد سال 1367 اشنویه از توابع آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد؛ وی 14 مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد.
9870/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.