فرزاد ظاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متصدیان این واحدها به مدت بیش از یکماه مصالح خام با تناژ نامتعارف را از بستر رودخانه زاب برداشت و حمل می کردند.
وی بیان کرد: این سه واحد نسبت به تذکرهای کتبی و شفاهی بی توجهی کرده و آسفالت مسیر از روستای 'بناوه' تا 'نلاس' در بخش وزینه شهرستان را تخریب کردند.
وی با اشاره به اینکه جبران خسارت های وارده و آسفالت 2 کیلومتر مسیر از دادستانی درخواست شده، افزود: تردد کامیون ها با بار اضافی نیز تاثیر منفی در این مسیر گذاشته است.
وی از مردم، صاحبان واحدهای تولید شن و ماسه و رانندگان کامیون ها خواست با این موضوع احساسی برخورد نکنند و با ادارات مرتبط در جهت اصلاح رویه همراه باشند.
به گزارش ایرنا سردشت دارای 10 واحد تولید شن و ماسه است که مصالح خود را از رودخانه زاب برداشت می کنند؛ از این تعداد یک واحد به علت مشکلات قضایی در سال های گذشته و یک مورد دیگر هم به علت رانش ناشی از زلزله اخیر تعطیل شده است؛ پنج واحد تولیدی دیگر هم به علت قرار گرفتن در بستر سد در حال جابجایی است.
هر واحد تولید شن و ماسه سردشت سالانه به طور متوسط مجوز برداشت 80 هزار تن مصالح را از بستر رودخانه زاب دارد؛ زاب یکی از رودخانه های دایمی آذربایجان غربی است که از دامنه های زاگرس سرچشمه می گیرد و پس از عبور از شهرستان های پیرانشهر و سردشت وارد خاک عراق می شود.
7562/3020/ 3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.