مدیر عامل توسعه نمایشگاه های فرهنگی ایران گفت:  حال کتاب و کتابخوانی در کشور ما خوب نیست.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مسعود شهرام نیا امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب که در محل دائمی نمایشگاههای ارومیه در پارک جنگلی برگزارشد بااشاره به وضعیت وخیم کتابخوانی در کشور گفت:  حال کتاب و کتابخوانی در کشور ما خوب نبوده و به دنبال بحران های ارزی اخیر و بحران کاغذ نیز شرایط برای نشر بسیار سخت شده است.
وی با بیان اینکه خوشحال هستیم که امسال این نمایشگاه در فضایی استاندارد تر برگزار شده و امکان بیشتری برای حضور ناشران به وجود آمده است  ادامه داد: از بین بیش از ۸۵۰ ناشر متقاضی حضور در نمایشگاه، مجبور شدیم تعدادی را گلچین کرده و اجازه حضور آنان را بدهیم که این تعداد به نسبت سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، همچنین تعداد عناوین کتابی که در این دوره عرضه شده نیز، نسبت به سال گذشته ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است‌.
مدیر عامل توسعه نمایشگاه های فرهنگی ایران  با اشاره به معادن سنگ لازم برای تولید کاغذ آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود چنین منابعی در کشور، نیازمند حمایت هستیم تا بتوانیم تولید آن را به مرحله انبوه برسانیم.
شهرام نیا همچنین به مصادف شدن نمایشگاه با ایام محرم خاطر نشان کرد: با توجه به معرفت افزایی که در این ماه وجود دارد و تبرکی که این ماه با نام و یاد  سرور شهیدان دارد مصادف بودن  این دو مستحب ارزشمند را به فال نیک میگیریم و امیدواریم مردم عزیز و فرهنگ دوست ارومیه از نمایشگاه کتاب استقبال خوبی کنند.
وی با بیان اینکه نباید برگزاری این نمایشگاه به کتاب فروشی ها لطمه ای بزند گفت: مایل نیستیم با برگزاری چنین نمایشگاهی لطمه ای به کتاب فروشی ها بزنیم؛ به همین دلیل بیرون از نمایشگاه نیز در برخی از کتاب فروشی ها امکان استفاده از این تخفیف ها را ایجاد کردیم‌.
به گزارش ایسنا، شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه از ۲۰لغایت ۲۵شهریور از ساعت ۹تا ۱۲ و ۱۶تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاههای ارومیه در پارک جنگلی برای بازدید کنندگان دایر است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.