وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 600 روستای آذربایجان غربی تا پایان سال جاری به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه متصل می شود و این امر نقش بسیار زیادی در توسعه مناطق روستایی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی اولدوز سیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاهاست و آذربایجان غربی در این خصوص جایگاه ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر توسعه اینترنت نسل های سوم و چهارم در روستاها، در 170 روستای آذربایجان غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود.

آذری جهرمی بااشاره به اینکه 200 کیلومتر از جاده های آذربایجان غربی فاقد پوشش مناسب ارتباطی است، بیان کرد: احداث 80 سایت برای بهبود پوشش در این مناطق تا پایان امسال برنامه ریزی شده که با توجه به اعتبار مناسب در نظر گرفته شده، محقق می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در یک سال گذشته همه شهرهای آذربایجان غربی همراه با شهرهای کشور به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه متصل و 650 روستای این استان به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شد که این امر نقش بسزایی در کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی و افزایش پایداری شبکه ارتباطی استان دارد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه آذربایجان ‌غربی رتبه بیست و هشتم کشوری در شاخص فناوری اطلاعات را داراست، گفت: رقم پایین شاخص سواد از جمله عوامل این امر به شمار می رود.

وی افزود: در سفر 2 روزه به آذربایجان غربی از پنج طرح مهم با 2 هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز آغاز می شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: 150 کیلومتر فیبر نوری بین شهری برای پایداری ارتباطات، ایجاد امکان ارتباطی برای 615 روستای فاقد امکان ارتباطی به تلفن ثابت و اینترنت خانگی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک در 56 روستا از جمله این طرح هاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی ایجاد ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای 176 روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای 600 روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای 200 کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری یکهزار و 540 میلیارد ریالی در این سفر آغاز می شود و امیدواریم این طرح ها زمینه توسعه روز افزون زیرساخت های ارتباطی را فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.