سیدهادی بهادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز باید افزایش یابد، بیان کرد: هم اکنون مدت زمان بازپرداخت تسهیلات 12 سال است و اگر این مدت زمان به 20 تا 90 سال افزایش یابد، می تواند سبب استقبال جوانان از این طرح شود.
وی با بیان اینکه شرایط ارائه تسهیلات مسکن نباید محدود شود، اضافه کرد: در شرایط کنونی تمایلی از سوی جوانان به دریافت تسهیلات مسکن احساس نمی شود.
وی با اشاره به برخی از برنامه های پیشنهادی برای اصلاح مقررات مربوط به تسهیلات اوراق خرید مسکن، افزود: در شرایط کنونی به بناهای بالای 15 سال تسهیلات پرداخت نمی شود که همین امر باعث شده تا برای حذف قانون عمر بنا، وزارت راه و شهرسازی وارد عمل شود.
بهادری ادامه داد: تعیین عمر بنا از 20 تا 50 سال و اضافه کردن شرط فرسودگی ساختمان می تواند نقش موثری در این رابطه داشته باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالا بودن قیمت خرید هر برگه اوراق مسکن، گفت: در شرایط کنونی افراد برای خرید تسهیلات اوراق مسکن یک میلیارد و 200 میلیون ریالی باید حدود 150 میلیون ریال پرداخت کنند که این میزان پرداختی با توجه به شرایط و معیشت زوجین عادلانه نیست.
به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که میزان پرداختی اوراق مسکن باید به گونه ای باشد که با دریافت تسهیلات بانکی، حدود 50 تا 70 درصد از هزینه خرید مسکن تامین شود.
3072/3214
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.