اکبر حسن بگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای راه اندازی هر مگاوات نیروگاه گازی 60 میلیارد ریال اعتبار لازم است و تا پایان سال جاری نیز هفت مگاوات دیگر در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تولید پراکنده از جهت جذب سرمایه‌های متوسط و تامین انرژی اهمیت ویژه‌ ای دارد، ادامه داد: یکی از مزیت های این نیروگاه‌ ها، ویژگی تولید پراکنده آنهاست که ضمن بهبود برخی از پارامترهای شبکه به دلیل متمرکز نبودن تولید از دیدگاه پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت است.
وی با بیان اینکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نوع دیگری از نیروگاه‌هایی است که در دسته انرژی نو و تولید پراکنده قرار می‌ گیرد، گفت: در این زمینه نیز برای 22 نیروگاه مجوز بهره برداری صادر شده و 6 نیروگاه با ظرفیت حدود 23 مگاوات، زمین مورد نیاز را تحویل گرفته اند؛ هفت مگاوات از این نیروگاه ها در حال بهره برداری است.
حسن بگلو بیان کرد: افرادی که انشعاب برق دارند می توانند به اندازه انشعاب خود تا سقف 100 کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.
وی با اشاره به خرید تضمینی برق از مشترکان خانگی، گفت: در صورت تولید برق توسط مشترکان با استفاده از سیستم‌های خورشیدی و بادی، برق تولید شده آنان را 13 برابر قیمت فروش خریداری می کنیم.
به گزارش ایرنا 99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
سالانه یکهزار و 250 مگاوات برق در آذربایجان غربی تولید و تنها یکهزار مگاوات آن مصرف می شود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.