یحیی علی پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 هزار و 484 نفر از این تعداد دانش آموز در مدارس دولتی و 244 دانش آموز نیز در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه امسال یکهزار و 276 دانش آموز کلاس اولی در تکاب راهی مدرسه می شوند، اضافه کرد: هفت هزار و 487 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مقطع ابتدایی، سه هزار و 273 نفر در مقطع متوسطه اول، یکهزار و 857 نفر در متوسطه دوم و 867 دانش آموز نیز در مقطع پیش دبستانی تحصیل خواهند کرد.
وی ادامه داد: کوچکترین مدرسه شهرستان تکاب در سال تحصیلی 98- 1397 در روستای دورافتاده تندرلو از توابع بخش مرکزی این شهرستان با سه دانش آمور دایر شده است.
مدیر آموزش و پرورش تکاب با اشاره به استقبال دانش آموزان از رشته های فنی و حرفه ای افزود: با توجه به پتانسیل های منطقه، رشته فنی و حرفه ای طلا و جواهر سازی از سال گذشته در هنرستان دخترانه نسا راه اندازی شده است که امسال 17 دانش آموز دختر در این رشته تحصیل خواهند کرد.
علی پناه با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 174 واحد آموزشی در مناطق شهری و روستایی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، گفت: یکهزار و 50 معلم کار تدریس دانش آموزان را در این تعداد مدرسه بر عهده خواهند داشت.
وی در خصوص طرح های عمرانی بخش آموزش این شهرستان نیز اضافه کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سه طرح آموزشی با 12 کلاس درس شامل یک باب مدرسه هشت کلاسه شهری و 2 باب مدرسه 2 کلاسه روستایی و یک باب سالن ورزشی دخترانه نیز به بهره برداری خواهد رسید.
علی پناه گفت: هم اکنون 13 طرح آموزشی با 32 کلاس درس و با 44 میلیارد ریال اعتبار از محل مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی در این شهرستان در حال اجراست.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.