مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سرمایه‌گذاری های بی نظیری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو  شکل گرفته است.
غلامرضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: مناطق آزاد کشور یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که منطقه آزاد ماکو به عنوان جوان ترین و بزرگترین منطقه آزاد کشور ثمرهِ درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران در آذربایجان غربی است.
وی در ادامه بر تاثیر این منطقه آزاد در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: طی پنج سال گذشته از تاسیس، 60 کیلومتر راه و آزادراه در این منطقه احداث شده که در گذشته راه یکی از معضلات این منطقه بود‌.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فرودگاه این منطقه را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در شمال غربی ترین نقطه کشور یاد کرد و گفت:  آبرسانی به روستاها، شبکه های بهداشت، مدرسه سازی، راه سازی، گسترش فضاهای سبز و شاد برای تقویت روحیه امید به آینده در مردم، بازارچه های مرزی با نقش مولد اقتصاد جامعه، راه اندازی و حمایت از شهرک های صنعتی، بیش از ۹۰ واحد صنعتی، از دیگر ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در منطقه آزاد ماکو است.
سلیمانی بر پروژه های بزرگ با سرمایه گذاری های خارجی از جمله احداث نیروگاه و کارخانجات تولیدی با مشارکت هندیها، چینی‌ها، کانادایی ها و ترک ها اشاره کرد و گفت: پوشاک، کربنات کلسیم، مواد معدنی و پرو منگنز تنها بخشی از عناوین این پروژه ها و کارخانجات بین المللی مستقر در منطقه آزاد ماکو هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو در آینده نه چندان دور به هاب صنعتی و کشاورزی تبدیل خواهد شد که در این راستا سرمایه گذاری های بی نظیری در زمینه مهار آب‌ها، انتقال آب از رودخانه ارس به سرزمین و آبرسانی و تجهیز بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی به سیستم آبیاری قطره ای و نوین صورت گرفته است که خواهد توانست این منطقه را در حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور زبانزد کند.
سلیمانی با اشاره به طراحی دهکده لجستیک ۷۰۰ هکتاری منطقه آزاد ماکو افزود: این دهکده در حوزه های بوم گردی، ورزش ها، توریسم کشاورزی، دامپروری و غیره نقش تاثیر گذاری خواهد داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.