سید عصری شامگاه شنبه در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: تاثیری که شعر بر ذهن و فکر مخاطب می گذارد از قدرت نثر خارج است.
وی گفت: شعر با کلمات و عبارت های مفهومی زیبا در ذهن شنونده ایجاد می کند و مخاطب را با موضوع پیوند می دهد.
این شاعر آذربایجانی به اشعار خوانده شده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: اشعار این جشنواره در حد عالی و بسیار ارزنده و قابل تقدیر بود.
این برگزیده بخش خارجی جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ادامه داد: برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری رویداد و اتفاق مبارکی بوده و گام موثری در جهت تبیین شخصیت والای امام هشتم شیعیان است.
این شاعر آذربایجانی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی کمک بزرگی به شناخت هرچه بیشتر سیره و منش امام رضا(ع) کرده و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت را بیش از پیش با مقام شامخ ایشان آشنا می کند.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در این جشنواره حضور پیدا کرده است، گفت: با شاعران توانمندی در این جشنواره آشنا شدم و اشعار ارزشمندی را شنیدم.
عصری اضافه کرد: عشق و اردات به امام رضا(ع) باعث شد تا در این حوزه شعر بسراید و در این جشنواره شرکت کند.
به گزارش ایرنا زندگی و شخصیت امامان شیعه، 2 جنبه ارزشی متمایز و با این حال مرتبط با هم دارد؛ اول: شخصیت عملی و علمی و اخلاقی و اجتماعی آنان که در طول زندگی ایشان در منظر همگان شکل گرفته است و فهم و ادراک آن نیاز به پیش زمینه های اعتقادی و مذهبی خاص ندارد، بلکه هر بیننده فهیم و دارای شعور و انصاف می تواند ارزش ها و امتیازهای آنان را دریابد و بشناسد.
دوم: شخصیت معنوی و الهی آنان که ریشه در عنایت ویژه خداوند نسبت به ایشان دارد و شناخت آن به معرفت های پیشین نیاز دارد؛ یعنی نخست باید به رسالت پیامبر(ص) ایمان داشت و براساس رهنمودهای آن حضرت، ولایت عترت را پذیرفت.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.