اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در مجموع 530 هزار تُن گندم مازاد برنیاز و 30 هزار تُن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تمامی مطالبه گندمکاران استان تا پایان ماه جاری به حساب آنها واریز می شود.
وی گفت: در سال زراعی جاری 364 هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافته بود که از این مقدار 95 هزار هکتار به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده است.
وی با اشاره به بارش خوب پاییزه و بهاره در سال آبی جاری بیان کرد: این بارش ها و مدیریت خوب کشاورزان در مبارزه با آفت سن و علف های هرز و تغذیه مناسب باعث شده که پیش بینی برداشت این محصول در آذربایجان غربی به 700 تا 750 هزار تُن برسد.
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان زمان برداشت گندم ادامه می یابد، پیش بینی کرد که امسال 600 تا 630 هزار تُن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان خریداری شود.
به گزارش ایرنا، گندم یکی از محصولات مهم کشاورزی در آذربایجان غربی است و این استان با برداشت سالانه بیش از 700 هزار تن گندم در جایگاه پنجم کشوری تولید این محصول قرار دارد.
امسال 27 مرکز خرید شرکت غله و 30 مرکز خرید تعاون روستایی آذربایجان غربی به عنوان مباشر، کار تحویل گندم را بر عهده دارند و قیمت هر کیلوگرم گندم تحویلی 13 هزار ریال بوده و بانک کشاورزی به عنوان عامل پرداخت کننده وجوه گندم انتخاب شده است.
آذربایجان غربی دارای 700 هزار تا یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که 50 درصد آن سالانه به کشت گندم اختصاص می یابد.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.