یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از صدور بخشنامه‌های پی در پی و اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات و واردات اقدام کند.

به گزارش ایسنا، شهاب‌الدین بی‌مقدار در تذکری شفاهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: در خصوص جلوگیری از صدور بخشنامه‌های پی در پی و اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات و واردات اقدام کنید. ما شاهد هستیم تا به طور مرتب بخشنامه‌هایی صادر می‌شود که واردات یا صادرات کالایی ممنوع می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص ورود موقت کالا نیز تصمیمی یکباره گرفته شود، چرا که بعضی از واردکنندگان مواد و قطعات را وارد می‌کنند و سپس صادر می‌کنند. با توجه به بالارفتن نرخ ارز در سامانه نیما و در بازار نیاز نقدینگی کارخانه‌ها زیاد شده است که باید در این زمینه فکری اساسی توسط دولت انجام شود.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص تسریع در تهیه اصلاحیه قانون تجاری برای کنسرسیوم‌های صادراتی اقدامات لازم انجام شود.

وی در پایان بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی برای حفظ مراتع و جلوگیری از چرای دام‌های غیرمجاز به اعلام آمار دام‌های مجاز و غیرمجاز در آذربایجان شرقی اقدام کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.