به گزارش ایرنا، سعید بابازاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اداره همچون سال های گذشته در راستای توجه به اهمیت سلامت گوشت دام های ذبح شده در عید قربان اقدام به فعالسازی اکیپ های بازرسی در سطح شهرستان کرده است.
وی به اهداف فعالسازی این اکیپ ها اشاره کرد و افزود: جلوگیری از شیوع بیماری ها بویژه بیماری مشترک بین انسان و دام، رعایت بهداشت دام های ذبح شده و بازرسی از تمامی واحدهای ذبح دام از مهمترین اهداف فعالسازی این اکیپ در شهرستان است.
وی اضافه کرد: این گروه های نظارتی با بازرسی قبل، حین و بعد از کشتار دام، اندام های آلوده به بیماری را جدا و ضبط و از عرضه آن به خریداران جلوگیری می کنند.
سعید بابازاده افزود: در روز عید قربان سلامت گوشت تمام احشام مستقر در مراکز عرضه دام و کشتارگاه ها توسط گروه های نظارتی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی به خانواده هایی که قصد ذبح دام برای عید قربان دارند، توصیه کرد: احشام عید قربان خود را از میادین عرضه دام یا کشتارگاه های دارای مجوز خریداری کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان ضمن همکاری با اکیپ دامپزشکی جهت بازرسی بهداشتی لاشه دام ذبح شده با شماره تلفن های 52723577 ، 52723631 تماس حاصل کنند تا با حضور اکیپ دامپزشکی در محل نسبت به بازدید لاشه اقدام شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای 250 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 20 هزار راس دام سنگین بوده که این تعداد در فصول مختلف متغیر است.
این شهرستان با 31 هزار نفر‌ جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.