علیرضا کریمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای رزمایش زیستی آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به هزینه کمتر تهدیدات زیستی از لحاظ تولید، تکثیر و قدرت اثرگذاری و گستره آثار سوء بیشتر، چنین گزینه ای برای دشمنان گزینه مطلوبی به شمار می رود.
وی اظهار داشت: کسب آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات زیستی و بیولوژیک از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار بوده و برگزاری رزمایش توان بازدارندگی ما را در مقابله با آن تهدیدات افزایش خواهد داد و این رزمایش ها باعث ایجاد هماهنگی بیشتر دستگاه ها در مقابله با بحران می شود.
کریمی ادامه داد: مقدمات رزمایش از دو سال قبل فراهم شده و مقرر بود که سال گذشته اجرا شود اما بنا به دلایلی با وجود کسب آمادگی لازم عملیاتی نشد.
وی اضافه کرد: امسال بحث اجرای رزمایش با اخذ مجوزهای لازم از سازمان پدافند غیرعامل کشور و تایید استاندار مقرر است در نیمه اول آبان ماه جاری اجرایی شود.
کریمی با اشاره به اهمیت برگزاری رزمایش برای مقابله با بحران های احتمالی پیش رو، گفت: امروز با توجه به هزینه های سنگینی که جنگ های سخت از لحاظ مادی و تلفات انسانی در پی دارند، ماهیتشان به جنگ نرم تغییر یافته است.
وی، هدف از برگزاری جلسه مزبور را ایجاد هماهنگی و بررسی راهکارهای اجرای بهتر رزمایش زیستی در سطح استان که شهرهای تبریز، مرند و سراب را شامل می شود، بیان کرد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.